Startskottet för två intensiva teaterveckor

Hej världen!

Sitter en lördagsnatt i Hallstahammar. Pappa och hunden snarkar i rummet bredvid mig medan jag sitter och skriver lite artiklar och tittar på Supersize Me. Det är helt fascinerande att folk fortfarande kan gå och äta McDonalds efter att ha sett den filmen. Jag har bara på denna afton blivit avtänd till all mat. Pizza, kebab, hamburgare - praktiskt taget all snabbmat, allt med fett. Åt en av ViktVäktarnas risotto till lunch idag och till och med den smakar illa i min mun just nu. Tror jag ska vända om helt och köra på raw food, bara äta grönsaker och dricka vatten. Fast hur skulle jag kunna leva utan kaffe som student? Ingår kaffe i raw food?
 
Nåväl, det har varit en lång lördag. Den började klockan sju i morse med rostat bröd, kaffe och juice tillsammans med sambon som var en sann romantiker och steg upp med mig i ottan på en lördag för att äta frukost innan jag begav mig till Hallsta över helgen. Efter en hetspackning, promenad till tåget och biltur med Bee så var det dags för rep mellan kl tio till fem på Hammarteatern. Startskottet på två intensiva veckor. Den första veckan är det rep varje kväll efter kl sex. På dagarna kommer jag behöva befinna mig på universitet för seminarier och föreläsningar så det kommer bli mycket tågluffande för min del. På fredag är det genrep och på lördag är det premiär. På söndagen är det föreställning, på måndag måste jag tillbaka till Örebro för filmseminarium. På tisdagen ska vi spela skolföreställningar och på onsdagen ska jag redovisa ett grupparbete. På torsdagen är det skolföreställningar igen för att sedan på fredag, lördag och söndag återgå till vanliga föreställningar, dubbla på söndagen.
 
Ja, jag tänker också på hur jag ska överleva och inte självsprängas av stress. Föreställningen heter This is Hallsta och ni kan läsa mer om den på hammarteaterns hemsida (hammarteatern.se) eller besöka denna Facebooklänk: https://www.facebook.com/events/399250353573837/?fref=ts
Dagbok, Hammarteatern | |
Upp