Belevad och på väg att bli vegeterian

Hej världen!
 
Den taskiga uppdateringen kan endast skyllas på det underbara argumentet att jag är för belevad för att ge tid för så fjolliga fritidsaktiviteter som bloggning. Detta stämmer dock inte då jag tänker ofta på alla saker jag skulle vilja blogga om, främst klämma fram lite krönikor och filmprat. Men jag är en latmask till natur och jag slutar då hellre mina dagar med att klämma lite ögongodis som Gossip Girl till en kopp te innan jag snabbt somnar i min hårda dubbelsäng med min älskade sambo för att sedan ta mig upp till en lagom späckad dag i nu blåsiga Örebro.
 
Men jag är trots allt belevad. Jag menar, bilden har jag själv tagit från Nationalmuséets trappa i Prag och senaste igår morse kom jag hem från en vecka i Makarska i Kroatien. Jag har blivit solbränd och slukat sex böcker på denna månad, mycket tack vare väldigt avslappnande semestrar.
 
En annan uppdatering jag har, som kanske egentligen kräver lite mer "umpf" och hängivenhet är att jag aktivt försökt att sluta äta rött kött. Jag säger "försökt" för att för mig, som är en erfaren köttoman och meat lover, så är detta förbannat svårt ibland. Särskilt när man har en familj som LEVER på korv. I Kroation slukade dem hamburgare och pizzor medan jag godtroget åt min tonfisk. Men det visar resultat på hur kläderna sitter och det värmer mig ganska varmt i hjärtat när jag tänker på att jag inte ätit delar av en gris eller ko idag. Vem vet, om jag spelar mina kort rätt så kanske det blir vegeterian nästa?
 
Något man säkert skulle kunna göra en studie av är vad som hänt med mig på senaste tid? Jag känner för att ta mer ansvar och plats och jag kan gott vandra till skolan med muntert humör och komma hem lika glad efter fem timmar och tre kilometers vandring från skolan. Jag är glad. Jag vill mer, orkar mer, tänker mindre och känner mig bättre. Jag tror att detta samboliv gör mig gott!
 
Som en sista not vill jag bara nämna att jag håller på att arbeta upp mina journalistiska erfarenheter genom att börja skriva för Örebro universitets skoltidning. Wish me luck och läs allt jag skriver, capishe?
Dagbok | |
Upp