Det finns många ljuvliga ting att leva för

Hej världen! Ännu en helg har passerat och den har varit allt annat än lugn. I torsdags, efter jobb på morgonen tog jag mitt pick och pack och reste österut mot Västerås. Tog mig sakta men säkert hem till min bättre hälft Beatrice och vid åt sallad och pratade om allt runt de två veckorna som gått sen vi senast sågs. En trevlig lunch och ett stormigt möte senare så befann vi oss åter vid hennes köksbord med te, glass, ostepop och djupa prat. Katter inkluderade!
 
Nästa morgon vaknade jag av något så ljuvligt som en kattnos mot min kind. Unge Buzz Lightyear som man ser på första bilden är den bästa väckarklockan. Även fast han biter en i kinden om du slutar klappa hans lilla huvud. En sen frukost och innelåsning senare tog jag mig hem till far och mor i Hallstahammar där jag njöt av min vackra hund, plugg för tentan på måndagen och ett avsnitt Sopranos med min vackra mor!
 
Klockan fyra nästa morgon röcks jag upp av min fader. Han hade snickrat ihop tio äggmackor och en termos kaffe. Sen var det bara att hoppa in i bilen och köra till Strömstad för att hämta storasyster Ellinor hem från Sandefjord, för nu har hon minsann flyttat hem igen! Alldeles underbart om ni frågar mig. En kärleksfylld och känslosam dag och 90 mil senare kom vi hem med ett helt liv i några väskor för att sedan somna på fläcken.
 
Söndag, Oscarsdagen, vaknade jag i min gamla säng med Kev vid min sida (som kommit hem från London natten innan). Vi åt frukost med familjen och hann se lite smått av På Spåret innan familjen återvände och jag och min mor drog iväg till Herrskogen och syjunta hos mormor. Kändes som halva släkten var samlad medan vi åt fruktsallad och choklad från Norge, medan jag sakta präntande in allt inför tentan. Efter detta återvände vi hem till Hallsta, Kev förhörde mig mästerligt inför tentan (det är underbart att han en sambo som blir så intresserad av det man pluggar) och sen tog vi pick och pack till Snevringevägen och Roberto och Ovessons.
 
Oscarsnatten började med pizza och soffhäng och filmtippande. Natten blev lång med outhärdliga kommentatorer i SVTs sänding av galan. Om ni ska prata om film i TV, se till att ha någon som faktiskt sett filmerna och som inte är gnällig om allt som sägs och görs på galan. Lite mer positivitet och kunskap, tack! Men med flest rätt i gissningar och den perfekta vinnaren för bästa film i år, gick jag och Kev hem till honom, utmattade men glada klockan 6 på morgonen.
 
Vid elva, måndag förmiddag, steg vi upp och tog buss och sedan tåg mot Örebro igen. Jag hade tenta vid 14.15 och det gick riktigt bra, om jag får säga det själv. Med seg kropp släpade jag mig hem och gav mig själv till TVn och Six feet under. Och nu sitter jag här, tisdag och utvilad. Redo för ett möte på efter middagen och studier fram till dess. Så nu ska jag njuta av en Risifrutti och sedan börja vandra mot campus!
 
Hade!
Dagbok | |
Upp