Distansförhållande: en kärleksförklaring

Hej världen!
 
Det finns många saker du, som vän eller läsare, kan peka på mig och säga att "det här är så du". Att jag älskar filmer och serier, pratar engelska lite för ofta, har en sambo som jag skryter för mycket om och att jag är väldigt hem- och teaterkär är bara några få exempel. Och en sak som ringer sannare än någon annan är hur mycket jag bryr mig om de människor jag kommit att älska.
 
Ni kan inte ha missat det. Mina kärleksutbrott till en viss Ovesson. Och jag är inte här för att helgonförklara henne (som jag alltid gör), för ni vet redan vad jag tycker om henne. Hon är fantastisk och hon gör världen ljusare och bättre genom att existera. Hon lyfter upp mig när jag är trött och hon skrattar med mig när jag inte alls känner för det. För hon känner mig och jag känner henne. Hon är, helt enkelt, min fantastiska bästa vän.
 
Och det här inlägget ska inte långdra. Jag vill bara dela de små sakerna idag. Som att jag har en tandborste i hennes badrum i Västerås. Att jag i natt somnade med hennes syskon som tittade på Arkiv X. Att folk på teatern frågar vart vi ska nu, för vi umgås alltid efter något på teatern. För att vi kan gå från skratt till djupa snack utan trix och pardon. För att göra ingenting är det skönaste som finns. För att tiden kan gå, våra hår kan bli grå, men det finns inget som blir sämre av att vara isär, utan snarare tvärtom.
 
Och för att när vi väl ses, om det är efter två dagar, två veckor eller två månader, så är det alltid det bästa med min dag. Alltid. Och jag önskar verkligen i mitt hjärta att alla hittar en vän som henne och alla får en vänskap som våran. För vi är bäst.
Fluff | | En kommentar |

Små tips och trix för att öka förbränningen

Hej världen!

Jag skrev igår att löpningen skulle komma tillbaka idag, utan ursäkter. Dock tog jag en snabb busstur till campus idag och jag dog nästan av kylan. När minst tre individer påpekade det på bussen så tyckte jag att det var okej att inte börja löpa, igen, idag. Jag har dock gjort lite andra ändringar i min vardag för att öka min energiförbränning.
 
Jag har nämligen efter avbrottet från löpningen (senaste löpturen var den 20 december...) gått tillbaka till dåliga vanor. Mycket makaroner, mycket godis och mycket lathet. Inte okej säger kroppen, främst låren, och hjärnan och blodsockret. Igår kväll blev jag därför inspirerad och började googla runt på smarta hälsotips. Hittade bland mina kokböcker "50 tips att öka förbränningen" och har därmed anammat ett par teorier och förändringar i min vardag.
 
Dessa förändringar är:
  • Slopa godis fram till påsk (det måste vara lite okej med någon chokladbit under påsk)
  • Börja löpträningen från och med annandag påsk. Dessutom börja med squat- samt plankanchallenge den första april.
  • Dricka mitt kaffe svart (eller med en skvätt sojamjölk - minst lika gott som vanlig mjölk)
  • Gröt till frukost - mindre mackor i vardagen
  • Minska mina måltider - sluta äta innan jag blir proppmätt
  • Äta mer frukt (för alla teorier om att frukt är onyttigt är ganska ogrundade) och dricka mer vatten för att fylla magsäcken och inte väcka för mycket hunger mellan målen
  • Dricka mer te och äta sojabönor vid småsug (finns jättegoda lättsaltade 150 gram på Ica för bara 11 kr)
Stay tuned för mer tips! Boken är sjukt informativ och man lär sig mycket. Nu ni, ska vi bli sunda på riktigt!
Dagbok | | Kommentera |

Tött söndag!

Hej världen!

Jag har inte så mycket att säga om denna helg. Den har varit så skön. Kall, men skön. Jag har försökt plugga inför en tenta på onsdag (som är så där konstigt komplicerat enkel? You students out there know what I'm talking about!) och tittat på massa TV. Säkert gått upp 10 kilo minst på mitt lösgodis igår men det är OK när man är kvinna och PMS:ar.
 
Hade min fina familj på besök en stund idag, bjöd dem på burgare och drack kaffe. Kev är i studion hela kvällen så jag ska beställa pizza om en stund och ligga i pyjamas och titta på Six Feet Under heeeeela kvällen. Gud så skönt!
 
Imorgon ska jag hitta tillbaka till löpningen. Tolv-veckors schema som inte kräver mer än tre dagar i veckan för att hitta tillbaka till min sköna löparstil. Och imorgon börjar vi, utan ursäkter.
 
Annars har jag inte mycket att tillägga till protokollet. Förutom en sak: Chris Pratt.
 
Dagbok | | Kommentera |
Upp