Sista helgen i februari, 2016

Hej världen! Som ni kanske märker, ser ovan, osv så har min coola storasyster varit på besök i torsdags. Vi shoppade loss, åt gott, promenerade med enorm kissnödighet och, inte minst, såg Förklädet på Göta Lejon. En riktigt bra musikal som jag rekommenderar varmt. Hon spenderade natten och delade på fredag morgon en pannkaksbrunch med mig. Denna pannkaksbrunch verkar ha blivit lite standard för mina gäster så jag ser NOLL skäl till att ni inte ska komma och kolla in lägenheten och spendera natten, if you know what I'm saying.
 
Hennes besök startade en helg av kärlek. På fredagen tog jag bussen hemåt mot Örebro och snygga sambon. Väl i min stad mötte jag först upp sambon för att sedan anslutas av Bee och hennes Erik för en kväll på Ritz. Markoolio spelade nämligen och det var bland det konstigast roligaste spelningarna jag vart på. Jag menar, Kev var med, fulla människor överallt, galet mycket dans och allsång och mina bästa människor på plats. Jag menar, hur kunde jag inte njuta och sjunga skallen av mig?
 
Lördag och söndag spenderades som bara de kan. I Kevs sällskap. Löjligt mycket gott, löjligt mycket film och löjligt mycket kärleksgos, pussandes, duschandes och allt som nylångkära par gör. Har mått så bra i helgen, som alltid med min vackraste prins. På söndag kväll anslöt sig Ovessons gäng till vår lilla lägenhet på Loggatan för Oscarsgalan. Natten blev en absolut succé med satsningar, skräpmat och välförtjänade vinster.
 
Måndag och tisdag gick i en klass för sig. Tandläkaren och min hund i Hallstahammar var det mest spännande i min kalender, om vi säger så. Men nu, för någon timme sen, vandrade jag in genom dörren i Tyresö och ska nu kraschlanda tyst i samma rum som min sovande Stockholmssambo. Imorgon blir det full rulle tillbaka på praktiken och sen blir det en lugn helg för jag anar en förkylning som väntar runt hörnet.
 
Puss & kram, så hörs vi snart!
Dagbok | |
Upp