Vecka 33, 2015

Hej världen! Här är min sista vecka i Hallsta denna sommar. Lite vemodigt. 
Måndag: Vaknade i vår stad, Örebro, och gick ner på centrum och möttes av 750-års firande. Vi som tänkte ta en lugn dag i parken låg istället och vilade bland snabbmatsvagnar och massa barn som sprang runt. Efter lite mat på grekisk restaurang bussade vi till Västerås där Kev överraskades av sin släkt på Choys Garden med buffé. Jag och Bee tog sen 21-tåget tillbaka till Örebro där vi mös med film, druvor och nötter.
 
Tisdag: Vaknade i god tid, åt frukost och tog bussen ner till stan vid 12. Hämtade ut grejerna inför fem kilometers loppet Color me rad och gick och åt en sallad. Satt länge, drack kaffe, shoppade skor osv. Vid fyra mötte vi upp Amanda och hennes bror Jakob och klockan fem sprang vi loppet. Sjukt kul med värdelös kondition, men väl i mållinjen dansade vi loss och färgbombade varandra till fördärvelse. Underbar dag! Därefter gick jag och Bee och köpte glass och pizza och dog i min soffa i Örebro.
 
Onsdag: Vaknade i Örebro med min fina och rushade till kvart i åtta tåget som åkte iväg framför oss. Måttligt arga. Dagen började illa. Klumpen i fråga är mitt sommarjobb som jag hade min sista dag på den onsdagen. Kom hem till fantastiska mormor och morfar och min älskade Ebba som äntligen har kommit hem.
 
Torsdag: Lugn skön dag i poolen med syster. Åkte på kvällen hem till Ovesson och en migränig bästa vän. Vi såg tre filmer och bara chillade. Extremt skönt.
 
Fredag: Vaknade i Västerås och såg fantastiska Citizen Kane med Carro och åt glass. Väl tillbaka i Hallsta gick Kev och jag upp på Janpersbacke och åt jordgubbar och myste på en filt. Åt pizza med familjen och somnade tidigt bredvid Kev som tittade på film.
 
Lördag: Lugn förmiddag med Kev och lite förberedande för kvällen. På kvällen grillade vi och spelade spel med fina Ovessons. Bäst som alltid. Både Bee och Kev spenderade natten i huset.
 
Söndag: Vaknade och åt frukost med Bee och Kev. Åkte till Strömsholm med Bee och hämtade Myssi efter att ha packat in all min packning i hennes bil. En snabb sväng förbi hennes lägenhet och sen åkte vi till Kajens café och åt varsin sallad och glass, pratade om allt, njöt av den sista riktiga sommardagen i Hallsta och Västerås. Fick sen skjuts hem till mamma och pappa där jag fikade med dem och sen vid klockan tio hämtade Croners mig och vi åkte till Kev och sov sista natten i Hallsta.
Dagbok | |
Upp