En uppdatering som låter bitter men som bara osar av lugn och sömnbrist

Hej världen!
 
Sitter på kansliet och dricker lite småkallt kaffe och reflekterar. Idag är alltså min sista arbetsdag som kanslist på Örebro studentkår. Jag har rensat, gjort mallar och förtydligat så gott jag kan för nästa kanslistchef (!) som kommer sitta här vid mitt bord i höst. Allt känns bra, inget vemod eller så. Min tjänst har försvunnit, men det gör inte så mycket då jag träder in i en ny roll mellan juni och oktober som tillförordnad chefredaktör för Lösnummer. Samma lön för något jag redan gjort för tidningen i ett år. Det känns bra, stadigt liksom.
 
På söndag flyttar jag och Kev tillbaka till Hallsta över sommaren. Det känns bra, lägenheten kommer stå kvar med våra grejer då vi får bo där i ett år till därefter. Det året kommer vara mitt sista på Filmprogrammet och jag planerar att skriva C-uppsats (om vad vet jag inte riktigt än) och praktisera någonstans (vart vet jag inte heller). Sen får vi se vart vinden tar mig, men ni känner ju mig, jag har cirka sju nödplaner som jag kan ta sen. Men det är ju om ett helt ååår, så det är ingen stress där.
 
I sommar då? Tja, jag kommer för tredje året hamna på mitt omsorgsboende (samtidigt som jag kommer jobba på distans med tidningen) och Kev ska jobba i café. Hoppas på mycket sol, mycket skön läsning och spontana dopp och vinkvällar med vänner.
 
Kräver inte så mycket av livet känner jag. Allt flyter verkligen på som det ska och jag kan verkligen inte klaga. Men till imorgon klockan 17 så ska jag ha skrivit den sista uppsatsen för terminen. Det kommer nog gå bra, vår lärare sa att vi skulle "flumma loss" om teman och idéer som förekommer i böckerna vi läst de senaste fyra veckorna. Jag har koll. Men just nu är jag bara så trött. Vill äta min risifrutti och somna till The Office med Kev.
 
Vad mer kan jag uppdatera om? Hm. Vi planerar att bli veganer nästa termin. Tror jag har blivit känslig mot laktos. Ebba ska få valpar i midsommar. What else? Bråvalla i sommar! Bestie flyger mot Afrika och jag får inte åka med (#surt). Firar fem år tillsammans med Kev. Ah, allt bara flyter på. Livet liksom. Woop.
Dagbok | ironisktnogsåärjagjätteglad | |
#1 - - Natalie Claesson:

Den där vinkvällen med vänner lät ju härligt! 😉

Svar: Eller hur, hint hint 😘
Clara Ivemyr Strömberg

#2 - - Whalie:

Åh, sommarlov<3

Upp