Vecka 25, 2015

Hej världen! Andra veckan på mitt "sommarlov" har susat förbi utan ursäkt och pardon och jag har varit groteskt dålig på att fotografera så ni får bare with me.
 
Måndag: Bilden gör inte dagen rättvisa. Men på måndag morgon ska jag inte sticka under stolen att jag var taxichaufför för min snygga sambo. Han jobbar ute i Köping på ett golfcafé som ägs av hans moder och jag fick äran att skjutsa dit honom i Croners automatbil. Därefter uppstod krångel med nycklar och massa tankande och rännande mellan Köping-Hallstahammar-Västerås. Fick dock lite "me-time" efter detta rännande och hann se alla tre Jurassic Park innan jag for in till Västerås. Där shoppade jag lite jeans och smått och gott och mötte sedan upp kvinnan i mitt liv och vi såg Jurassic World på bio. Mycket nöjda mötte vi Kev och knallade hem till Ovessons och bevittnade med skräck det sista avsnittet av Game of Thrones. Missnöjda somnade vi till Eddie Murphy-film.
 
Tisdag: Även här en superspännande bild. Efter att ha vaknat och ätit frukost med Ovessons fick jag skjuts till stationen där jag bussade hem och åt lunch med min fader på La Torre. Spenderade eftermiddagen med en fin bok och kaffe och tog även en lyxig promenad runt Skantzen. Lade mig på en brygga, pratade med bestie och sov en skvätt. När jag kom hem åt jag middag med mor och far och sen bussade jag tillbaka till Västerås där jag spenderade aftonen med Philip. Vi vandrade runt i Västerås hamn och pratade om allt mellan himmel och jord. Två trötta individer på vift, kan man säga.
 
Onsdag: Superskojig onsdag! Tog med mig min syster och besökte Bee på Kokpunkten där vi levde rövare mellan 12 och 16. Därefter tog vi med oss Bee till Skantzen och jobbade på näst sista Hur man lurar en gris. Sen hade vi det gott med familjepizza på tre personer och en dålig film tills vi somnade. Kort och koncist, men en underbar dag.
 
Torsdag: Bee och jag försov oss till ett teatermöte torsdag morgon, men mötet hade ändå blivit försenat så det gick ingen nöd på någon. Vi mötte upp Mathias, Jocke och Alicia, tog en kopp kaffe och pratade om möjliga projekt för hösten och våren. Väl hemma igen redigerade jag en del bilder från Grisen och åkte sedan med pappa till den sista föreställningen. Jobbade där i kassan med fina Elias och efter att föreställningen var spelad och scenen bortröjd rörde sig hela ensemblem hem till oss på Gärdesvägen och myste med pizza och kärlek och skratt.
 
Fredag: Den 19 juni. Jag och Kev firade fem år som par. Och samma dag råkade också vara midsommarafton i år. Jag jobbade mellan 8-15 och kom hem till ett hus fullt med släktingar. Massa god mat, lite uppfräschning och en Beatrice i mitt sällskap senare så var vi redo att röra oss till Alice och Mårten där det var planerad femkamp och mys. Stal med systemkameran så ett mer givande bildinlägg kommer senare. Men hade en riktigt fin midsommar i goda vänners slag.
 
Lördag och Söndag: Midsommardagen i ära, med lite ledighet i banken, bestämde jag och Kev oss för att åka till Örebro för en natt för att betala räkningar och för att få bara vara vi två. Vi blir väldigt separerade när vi bor i Hallsta och det var så skönt att få komma iväg ett tag. Med mobilen avstängd hela helgen rullade vi vid 13 till Öret. På vägen dit åt vi Max och när vi kom fram vid kl 16 (tog det lugnt på vägen dit) så somnade vi pladask i vår sköna säng och sov i tre timmar, bara gosandes. Sörjde också, i övrigt, mina döda blommor som var så groteskt döda efter bara två veckor utan omhändertagning. När vi väl vaknade igen rullade vi till Ica Maxi där vi köpte morgondagens frukost och kvällsmat. Myste framför The Office hela kvällen och sov sen gott i varandras armar. Vaknade nästa morgon av att Kev hade lagat chokladpannkakor. Vi mös och packade lite inför Bråvalla som vi åker till på onsdag och rullade sen mot Västerås där vi skämde bort oss själva med lite bio, god mat och ett snabbt besök hos Ovessons. 
 
Nu sitter jag här i sängen i Hallsta och Kev snarkar bredvid mig. Min fina Kev, det vackraste i mitt liv. Tänk att jag sovit bredvid honom i fem år och ändå blir han snyggare och vackrare för varje kväll jag får vara i hans armar.
 
I'm one lucky lady. Nästa vecka blir det festival med underbara människor, som jag längtar!
Dagbok | |
Upp