Små tips och trix för att öka förbränningen

Hej världen!

Jag skrev igår att löpningen skulle komma tillbaka idag, utan ursäkter. Dock tog jag en snabb busstur till campus idag och jag dog nästan av kylan. När minst tre individer påpekade det på bussen så tyckte jag att det var okej att inte börja löpa, igen, idag. Jag har dock gjort lite andra ändringar i min vardag för att öka min energiförbränning.
 
Jag har nämligen efter avbrottet från löpningen (senaste löpturen var den 20 december...) gått tillbaka till dåliga vanor. Mycket makaroner, mycket godis och mycket lathet. Inte okej säger kroppen, främst låren, och hjärnan och blodsockret. Igår kväll blev jag därför inspirerad och började googla runt på smarta hälsotips. Hittade bland mina kokböcker "50 tips att öka förbränningen" och har därmed anammat ett par teorier och förändringar i min vardag.
 
Dessa förändringar är:
  • Slopa godis fram till påsk (det måste vara lite okej med någon chokladbit under påsk)
  • Börja löpträningen från och med annandag påsk. Dessutom börja med squat- samt plankanchallenge den första april.
  • Dricka mitt kaffe svart (eller med en skvätt sojamjölk - minst lika gott som vanlig mjölk)
  • Gröt till frukost - mindre mackor i vardagen
  • Minska mina måltider - sluta äta innan jag blir proppmätt
  • Äta mer frukt (för alla teorier om att frukt är onyttigt är ganska ogrundade) och dricka mer vatten för att fylla magsäcken och inte väcka för mycket hunger mellan målen
  • Dricka mer te och äta sojabönor vid småsug (finns jättegoda lättsaltade 150 gram på Ica för bara 11 kr)
Stay tuned för mer tips! Boken är sjukt informativ och man lär sig mycket. Nu ni, ska vi bli sunda på riktigt!
Dagbok | |
Upp