Vecka 35, 2015

Hej världen! Sista sommarveckan innan mitt sista år på filmprogrammet börjar. Fortfarande samma semesterlugn men med lite mer sällskap och nytta.
 
Måndag: Fattig, som jag är, spenderade jag dagen med att glutta och fönstershoppa på alla butiker inne i stan. Mötte upp Jenny klockan 13 för en lång lunch/fika på Bara Vara där vi pratade om allt som hänt sen vi sågs i våras. Därefter handlade jag en klassisk Kev & Clarie-korg på Ica och vandrade hemåt till Kev som lagade lyxig middag, som alltid, som vi nog åt upp framför The Office.
 
Tisdag: Kev och jag vandrade ner på stan och väntade tålmodigt in syskonen Ovesson medan Kev klippte till en ny (ananas-)frisyr. Personligen är jag mycket nöjd med förändring, som hårpillande flickvän och sambo. Efter lätt shopping, fika och långhandling på Coop med Bee bakades det egna pizzor och tre spel plöjdes igenom under natten. Pandemic, Aye Dark Overlord! och Cards Against Humanity. Somnade vid fem med inte bara en sambo i sängen, utan även en bestie. Vad hände där? Omringad av fisar hela natten!
 
Onsdag: Spelkvällen tog inte slut än. Vi alla vaknade vid 11 och började förbereda för ett riktigt hårdkokt rollspel. Vi spelade aktivt mellan 13 och 20, med i slutet viss stress till att hinna med Ovessons tåg hem. Vi sög ganska hårt på rollspel och jag tror vi aldrig har varit mer nördiga än så, men kul hade vi när vi hotade alla vi sprang på med stryck eller charmiga förföringar. Vinkade av mina favoriter vid tåget och lunkade hem till en vacker sambo som gjorde storkok i köket av potatissoppa.
 
Torsdag: Besök även denna dag. Kände mig hypersocial denna vecka. Elias kom på besök med 13-tåget och stannade natten. Vi tre gjorde vegansk tacos, spelade rollspel och tittade på Bad Neighbours. Jag själv var trött som en skunk denna dag och saknade min bestie-blues. 
 
Fredag: Denna dag får räcka med att representeras av en bild som inte har med något att göra. Kaffet får symbolisera den fika jag tog med Sofie i flera timmar på underbara älskade Espresso House. Underbart att få träffa henne igen, då hon varit i Kanada under en termin. Mycket att prata om! Väl hemma kom jag hem till en kille som var lagom förbannad över en utdragen sladd till vår frysbox. Ganska surt, massa mat fick kastas och vi tvingades äta massa rester till kvällsmat. Det hindrade oss dock inte från att ha en second dinner senare på kvällen, även här framför The Office, vår vackra ljuvliga besatthet.
 
Lördag: Denna dag bestid av tre saker. Lusläsning av Dark Places, FaceTime-samtal med min bästa (och hennes moder) och en ensam kväll hemma då sambon var på klassfest. Själv njöt jag av lugnet och en riktigt bra film (och oreo-glass!). Lite städning smög sig in också, men främst en nersutten plats i soffan med en god bok.
 
Söndag: Den bästa, vackraste dagen av dem alla. Det finns inget jag älskar mer än att ta med min fina kille till ett bra café med varsin bok. Och det var precis det vi gjorde. Dark Places skulle läsas ut då vi skulle se filmversionen på bio klockan 21 på kvällen. Innan det hann vi även klämma in en fin pizza-middag med lite vin på ett av våra favoritställen gär i Örebro, Paolo's.
 
Mina vackraste vänner, min vackraste stad och min vackraste sambo. Lyckan ler. Nästa vecka börjar sista året på filmprogrammet. Som jag längtar!
Dagbok | |
#1 - - Bee:

Önskar jag kunde vara där med dig eller du här med mig, men våra FaceTime samtal, små besök och att läsa hur bra du har det värmer mitt hjärta sådär töntigt bästavän aktigt. Älskar dig <3

Svar: Kunde inte sagt det bättre själv. Vi är bäst och ironiskt nog gör bajsdistansen oss ännu bättre, att det ens är möjligt liksom! ÅH <3
Clara Ivemyr Strömberg

Upp