Vecka 36, 2015

Hej världen! Första skolveckan, ja ni! Den blev så där lagom intensiv, men vi har introducerats till många nya filmteorier och fler ska det allt bli. Hjärnan är segstartad men vi är en fin liten klass på 15 personer som jobbar tillsammans så det går bra.
 
Tycker ni kan passa på att lyssna på den här fina låten när ni läser. Så himla söt låt från Pixars kortfilm Lava. JAg och Bee grät lite i tystnad när vi såg den. 
 
Måndag: Första skoldagen, ohoy! Började inte förrän kl 15 med en introduktion på en timme, så innan det mötte jag upp Jenny och Amanda för lunch på Sushi Yama. Hade en riktigt grinig dag, men det lossnade en hel del när skolstarten var färdig. Storhandlade med Kev efter skolan och åt smaskiga quesadillas med majssoppa framför älskade The Office.
 
Tisdag: Lugn och ledig dag. Utan kurslitteraturen kunde varken jag, Sofie eller Amanda plugga så vi fikade istället på Espresso House i några timmar. Lagade en smaskig grönkålsgratäng till kvällen och mös med Kev, klassiskt liksom.
 
Onsdag: Gick frivilligt upp innan klockan nio på denna lediga dag och åkte till campusbiblioteket och pluggade med Lisa, Nina och Sofie till klockan 15. Åkte och tog det lugnt på Espresso House med Kev innan Bee spontant kom på besök på kvällen. Vi gick och åt fin mat på Fratelli, skrattade massor och såg en snutt av Hajen på utomhusbion på kvällen.
 
Torsdag: En riktig skrutt till dag. Var tvungen att plugga en hel del då teorierna var väldigt utmanande att förstå dig på, och så tvättade jag. Spännande dag. Kev muntrade upp mig på kvällen med OnlinePizzas thai-utbud.
 
Fredag: Bestämde mig för att spontant åka till Hallsta. Hjärnan var seg och behövde tänka på något annat än filmteorier. Men innan jag åkte till päronen som bjöd mig på räkmacka och dubbel filmkväll, hade vi seminarium, föreläsning och långlunch på campus.
 
Lördag: Vaknade hemma hos päronen, åt frukost med Ebba och pappa och tog sen bussen in till stan. Lunchade med Johanna på Spicy och fikade sen med Elle och Bee. Sen tog jag och Bee vara på aftonen med Jensens, Inside Out på bio, gos- och tekväll med Anne och sen somna till filmer i deras nya soffa. Precis som det ska vara.
 
Söndag: Vaknade hos min favoritextrafamilj och fick sen skjuts ner på stan där jag plockades upp av favoritfamilj som åkte hem till Elles nya lya på Skallberget. Blev helt kär i lägenheten och så glad över att vara där med hela familjen. Mormor, morfar och Filippa kom förbi och så åt vi pizza och fikade innan jag fick skjuts till tåget. TÅget krånglade med massa förseningar så jag fick ta Swebus hem och landade i lägenheten klockan 19.30 hos en kramgosig Kev. 
Dagbok | |
Upp