Hej 2015, nu minns vi 2014!

Gjorde du något år 2014 som du aldrig gjort förut:
En hel del. Jag började dricka kaffe, tatuerade mig, såg Justin Timberlake, blev sambo, åkte till Prag och Kroatien, gjorde färdigt mitt första år på högskola och köpte en egen TV. Haha, this was a big year for me!
 
Höll du några av dina nyårslöften:
Mitt nyårslöfte var att umgås med folk som gör mig glad och det har jag hållit troget.
 
Gifte sig någon av dina vänner:
Inga nära vänner, men en viss förlovning har skett och som jag längtar efter att få delta i deras bröllop!

Är det något du saknade år 2014 som du vill ha år 2015:
Lite mer självförtroende. Eller inte självförtroende så mycket som ett svar, en förenkling eller förklaring, på hur min hjärna är funtad ibland. En slags distans.
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid minnas, och varför:
26 augusti, då flyttade jag och Kev in i vår älskade lägenhet. 19 - 24 augusti, vår resa till Prag. 15 - 21 september, familjens resa till Kroatien. Och årets jul, för i år var den fantastisk.

Vad var dina största framgångar i år:
Mitt självförtroende, ironiskt nog. Väl i Örebro kan jag slappna av med mig själv och vara stolt över vem jag är. Och så lärde jag mig springa, vilket säkert har varit en stor boost i självförtroendet.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig:
Inte så mycket, är ganska stadigt frisk.

Bästa köpet:
Min tatuering och (om man kan säga så om en hyreslägenhet) lägenheten.
 
Vad spenderade du mest pengar på:
Hyra och tåg.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad:
Min syster. Vi har blivit det bästa jag vet och det finns ingen som kompleterar mig och förstår mig så väl som henne. Ingen.
 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2014:
"This too shall pass" av OK Go. Och Blurred Lines.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år:
Första halvan ledsen som fan, men med tid och effort har jag blivit riktigt jävla mycket gladare.
 
Blev du arg i år:
Oh ja, på så fel saker. 

Största musikaliska upptäckten:
Många småsaker och små låtar. 
 
Något du önskade dig och fick:
Kärlek och uppskattning av personen jag behövde det mest i från. 

Vem saknade du:
Alla hallstabor när jag befinner mig i Örebro. På ett bra sakningsvis, lovar!

Något du önskade dig men inte fick:
Svar

Årets bästa filmer:
Gone girl, Whiplash.

Vad gjorde du på din födelsedag?

Fotade genomdrag av Djävulen på Skantzen och fikade med familj, släkt och bästa vänner.

Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre:
Ja verkligen. Jag vill skriva en hel bok för att förstå de krav jag ställer på människorna jag älskar mest. Jag vill finna förståelse i varför jag känner mig så oälskad av de som älskar mig mest. Jag antar att året hade varit bättre om jag kunde tänka mindre. Men hur, HUR, ska jag uttrycka mig för att finna förståelse utan att skada de relationerna jag har? Hur ska jag kontrollera den negativa spiralen? Hur ber man sina vänner att BRY SIG MER när de bryr sig så mycket som de kan?

Hur skulle du beskriva din stil år 2014:

Ändrad med humör och träning.

Vad fick dig att må bra:
Kevin och familjen. Och självinsikter, när jag väl får dem. Och film, alltid film.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest:
Valet.

En värdefull läxa du har lärt dig i år:
Saker blir vad man själv gör dem till och man har alltid ett val, hur hopplöst det än kan se ut.
 
Och nu lägger jag till en egen fråga: Vad kan göra 2015 bättre:
Att slappna av. Lita på de jag älskar och att de älskar mig tillbaka. Att ge saker sin tid och att göra det jag själv vill göra. Lita på maginstinkten och tro ALDRIG att jag är för mycket eller problemet. Älska mig själv, för om människor som Kev och Bee kan älska mig så måste jag vara ganska bra.
 
 
Dagbok, Insikter, åsikter och drabbel | |
Upp