Kvitter kvitter, så livet skimrar

Hej världen! Här är två bilder som inte har något att göra med inläggets sammanhang. Men det är två fina bilder från min och Kevs resa till Prag förra sommaren. Och en semester skulle ju inte sitta fel, eller hur?
 
Tänkte bara slänga in en liten snabb uppdatering om livet. Hade en tentavecka förra veckan och lyckades dra på mig rassliga halsproblem. Helgen har varit fylld av lugn och mysigt sällskap här och var och just nu sitter jag med ett glas vin, tända ljus och katterna och tittar på min tillfälliga favoritserie The Affair. Kevin är i studion under natten och jag njuter av egentid. Livet är ljuvligt.
 
Det var ett bra tag sen jag njöt av att vara ensam och jag måste slå ett slag för det: det är ju för fantastiskt. Jag blir sugen på att läsa alla böcker jag äger, se alla filmer som gjorts och skriva, skriva, skriva. Men att luta sig tillbaka efter en söndag fylld av Hunger Games maraton med några fina människor med lite pasta, några snaps till sin bestie och ett glas rött, det funkar det med.
 
Annars är livet inte så händelserikt. Jobbar mycket på c-uppsatsen med min goda vän Sofie. Dricker lite för mycket kaffe och får lite magkatarr. Pyser hem till hemorten när tiden tillåter, vilket är långt ifrån varje vecka. Får finbesök då och då, släpar med dem till min nya favoritrestaurang Pinchos och, tja, äter på tok för mycket. Har dock varit sockerrfri i snart fyra veckor utan större problem.
 
Livet är ju som det är. Man andas, ligger raklång i soffan när tiden tillåter och fyller sin vardag men vänner, studier, intressen, katter och ibland en liten pluggtokig sambo. Men vilken människa han är, och vilken kock.
 
Kära nån så jag kvittrar, och vilket glädjande humör jag är på. Kan vara för att nästa vecka är fullsmockad med studier, vänner och lite resor. Känner mig så glad, så varm. Nej men fan, jag kastar in lite bilder på livet här under.
Jag spenderar alldeles för mycket tid på Espresso House. Nej. På riktigt. Det är inte ens kul. Jag har ett problem.
 

My tupplurskompis.
 
Bio är superpopulärt i Örebro. Jag går minst en gång i veckan, alltid lika fullt av liv.
 
Det bästa på denna planet. 
 
Mat. Jag älskar mat. 
 
Världens sötaste sovbesök. Mitt hjärta knyter sig av söthet.
 
Mitt liv i en bild. Haha wow. Spot on if I may say so.
 
Den där milisekunden när de var söta mot varandra och inte försökte ha ihjäl varandra. Åh.
 
Skrattade alldeles för högt av den här. Jag kommer bli en fantastisk mamma.
 
Okej, jag kan inte hållas ansvarig för antalet kattbilder. Men hon är ju min sovkompis <3
 
Jag har en snygg vän. Hon gillar apelsin.
 
Jag gillar mat. Sa jag att jag gillar mat?
 
Det första jag ser när jag vaknar.
 
Haha, okej. Mat. We get it. (Men här gjorde Kev faktiskt friterad blomkål som smakade som kycklig)
 
Och slutligen, min bästa vän är snygg. Frågor på det? Nej. För jag har great taste in women!
 
Dagbok, Foto | |
Upp