Två veckor med dubbla sambos

Hej världen!
 
Jag har varit i en liten kokong under två veckors tid, för jag har haft det ljuvliga privilegiumet att få ha snygga Kevin Croner vid min sida. Dessa två veckor har varit långt ifrån händelselösa, men den där bloggtiden man vanligtvis får när man kommer hem från praktiken och slår ner sin rumpa i soffan med laptopen i knät, den tiden byts liksom ut till gos med killen. För killen alltså, han är så jäkla gosig. Och charmig. Han har setat med b-uppsats första veckan han var här, så varje dag när jag kom hem från praktiken hade han kokat kaffe och tog en kafferast med mig på balkongen och blickade ut över träden mot Stockholm i horisonten. Det var ljuvligt, livsnjuteri på högsta nivå.
 
Och sen så är det ju försommar, you guys. April är snart slut, maj är intågande och det kvittrar konstant utanför sovrummets fönster. Solen kommer fram och värmer lite grann, det ljusnar redan vid halv sex så hur kan man inte drabbas av lite eufori?
 
Nåväl. Jag har fotodokumenterat som vanligt dessa två veckor men bilderna är bristande. Så många fina ögonblick glömde fotas. Som att jag, en torsdag för två veckor sedan-ish, fick hit Alicia och Philip för en dag med babbel och Tyresövandrande. Och efter det har det bara fortsatt vara fint.
 
Fredagen efter Phil och Alicia fick jag hit min goding Lina. Vi kvittrade runt, drack vin och lite bubbel för att fira livet på min balkong och pratade strunt och lyssnade på musiken som bara hon och jag delar med varandra. Min äldsta fina vän. Hon spenderade natten och så gjorde vi dagen efter bussällskap till Västerås.
 
 I Västerås på lördagen firade vi Alex med en klassisk spelnatt och färgade cupcakes. Kevin kom och anslöt sig till oss och vi fnissade oss genom natten med Pandemic, Once Upon a Time och den fantastiska leken där en sätter på sig hörlurar med hög musik, så ska den andra personen säga en mening som personen med hörlurar ska upprepa. Låter det konstigt? Så himla skoj!
 
 På söndagen rullade jag och Kev hem till Tyresö där vi möttes av mamma, pappa, mormor, morfar, Elle och Ebba som, likt en italiensk familj, hade packat med sig massa mat och lasagne och överöste min Tyresösambo Sofie med en fantastisk energi. Var helt euforisk efter några timmar med dem i lägenheten. När de gått föll lugnet över lägenheten, mig, Kev och Sofie. Vi alla föll in i våra mysmönster och tog det bara lugnt, delvis på balkongen.
 
Veckan därpå flöt på i lugn och ro. Praktiskerade, satt på ballen med Kev, läste Outlander 2, bjöd över Amanda på middag, lyssnade på pod och bara njöt av Stockholmslivet med båda mina fina sambos. En massa Homeland har setts dessutom, den här trions favoritserie.
 
 På torsdagen firade vi att Kev var färdig med sin b-uppsats. Vi gick på date vid Stureplan. Bio, Knight of Cups, och sen middag på ett omtalat thai-ställe. Blev lite extra kär i honom.
 
 Helgen kom rullandes och jag och Kev myste till delux. På lördagen fick vi hit Beatrice och Carro. Med dem blev det massa pizza, pannkakor och småspelande. Vi alla förberedde oss för söndagens bravad.
 
På söndagen anslöt sig Alex och min fina moder till oss för att åka till Cirkus och se Jonas Gardells 30 års show. Mycket skratt och värme från första radens utsikt. Mycket nöjda.
 
 Min fina moder sov kvar natten till måndag. Medan jag var på praktiken med några möten och så, strosade hon runt på Söder och mötte upp mig för lunch och sen igen för fika och lite promenerande. Hon åkte hem vid halv sju och därefter mötte Kev upp mig och fikade med mig till han åkte hem vid elva. Lite moloken åkte jag hemåt med en Beatrice som sällskap i örat.
 
 Resten av veckan var lite bitter. Jag blev extremt humörsvängig, PMS-ig. Praktiken kändes lite förvirrande, längtade efter Kev, som kom tillbaka sen på onsdagen, och var mest trött. På lördagen fick det sin förklaring då mina äggstockar attackerades av vad som kändes som små knivar. Aldrig i mitt liv har jag varit med om en mer våldsam mens. Det värkte nästan 50 timmar i sträck och värktabletter gjorde det bara värre för min mage. Men annars rullade veckan på främst med mys med pojkvännen, lite tvättstuga och fix inför att han flög till London igår, måndags, och så träffade vi Sophies familj och tvillingsyster. Vi såg lite klassiska filmer, All about Eve och Rear Window. Och på söndag tog Kev med mig på konsert på jazzklubben Fasching.
 
 Kan inte bifoga någon video tyvärr men om du klickar på bilden så kommer du till en spellista med bandets musik på Spotify. Rekommenderar varmt, var en mycket bra spelning.
 
Så, idag är det tisdag. Kev åkte igår morse till Arlanda och London och jag befann mig på praktiken och konkretiserade lite inför min sista månad där. Facetimade med Bee och har mest tagit det lugnt, läst lite och tittat på Bates Motel, tagit ett bad, kämpat emot värken i livmodern och äggstockarna. Hade nyss ett uppiggande samtal om helgen och framtida helger och sommaren och längtar som en fåne till torsdag då jag rullar hemåt till Hallsta, familjen, lite teater och massa Beatrice-häng. Som man kan längta. Men först, göra färdigt veckans uppgifter på praktiken och en fika med en saknad kusin. 
 
Lite eufori, sådär.
Dagbok | |
Upp