Känslostormar

Hej världen! Känslorstormig dag idag. Lite så det blir när man nyss lämnat sin pojkvän, inte har några pengar, känner sig osäker med praktiken, inte har städat, har svårt att fokusera, man reser överallt, man stressar, man vill umgås med alla, kroppen arbetar emot en och när orken tryter och sockersuget pockar på. Det är helt okej att ha såna dagar och livet är ju egentligen Hakuna Matata, men ibland så behöver man kasta något skört över lägenheten and be done with today. Så det gjorde jag. Och det kändes skönt.
 
Imorgon är jag åter. Back in business så att säga. Utan stresschest och med produktivitetshandskarna på.
 
Och resten av helgen var ljuvlig och igår, söndag, besökte vi Hallsta för en viss individ fyllde 59 år, min unga vackra pappa. Det var alldeles alldeles underbart att sitta runt en kiwi- och jordgubbstårta och sjunga lungorna ur oss, alla familjemedlemmar med respektive, mormor och morfar och Beatrice, för mannen som är min fader och en av mina tryggaste oaser i det ibland snåriga livet. Han fick en klocka, en basker och en hel drös med kärlek. Rätt ska vara rätt.
Dagbok | |
Upp