En smärre uppdatering

Hej världen! Denna blogg må uppdateras med tradiga mobilbilder på mysiga händelser och skojsiga saker jag gör men den säger inte så mycket om vad som pågår i det hela stora. Jo, idag är måndag, jag vinkade nyss av min söta snygging i hissen och sitter i vardagsrummet med en stor kopp te. Kommer sakna det här rummet med de stora fönstrena för på torsdag börjar inofficiellt min hemflytt till Hallsta för sommaren.
 
Hallsta i sommar Clara? Jo, ja, bloggen. Jag ska återgå till att bo i mina föräldrars gästrum några månader för att spara lite pengar, då jag blivit totalt rånad av att bo i Stockholm i ett halvår. Ska ta mig an ett klassiskt sommarjobb inom omsorgen, men nu på en ny avdelning. Ser framemot det för detta schema innehåller inga nätter och jourpass, utan mest bara klassisk 9 to 5 (vilket i svensk arbetstid är 8 till 3).
 
Men jag ser ändå fram emot det, bo i Hallsta. Ni vet ju hur mycket jag älskar den där lilla bruksorten, alla vänner där och familjen. Sen i oktober blir det ju storflyttt till mitt och Kevs första (!!!) förstahandskontraktslägenhet, precis bredvid Örebro slott, helt nybyggd två. Längtar brallorna av mig. Där jäklar i mig ska vi skaffa en katt.
 
Vad händer annars då, förutom hemflytt? Well, fyller 23 på söndag. Herregud. Ska fira det i helgen. Och förra veckan var ju, som sagt, den sista officiella veckan på praktiken. Nu ska jag fördjupa mig i rapportskrivande i de två kommande veckorna. Men det håller också på att filas att jag ska få stanna på halvtid på Folkets Hus och Parker för att genomföra konferensen jag planerat för under hela min praktikperiod. Kontrakt ska fixas, om vi säger så. Hihi!
 
 Så så ligger landet för tillfället. Som ni ser också är klockan 08:06 och jag sitter, på en nästan helt ledig dag, och har gått upp så här tidigt. Frivilligt. Gud bevare mig, vad har jag blivit? Nåväl, morgonstund har guld i mun.
 
Hoppas vi ses mer inom snar framtid. Det är ju himla skönt att blogga (och blicka tillbaka genom texten) men det är så mycket i rullning hela tiden. Det är också smått värt att nämna att jag har blivit lite knäckt av hur dåligt jag sovit den senaste veckan. Vaknar i stressryck hela tiden, kollar klockan och mejl. Är nog lite urlakad av praktiken och redo att flytta hem till min vackra hund. All in good time, Clarie, all in good time. Ska bara packa först.
 
Dagbok | |
Upp