Gå omkring i solsken kunde även jag

Hej världen! Jag tänker ge lite cred till den underbart nördiga människa som kan pinpointa vilken låt som rubriken kommer ifrån. En sång man definitivt brister ut i när solen kommer fram och värmer min bleka kropp. Och hur passande är den inte? För vilken vecka (!!) det har varit i Stockholmstrakterna. Värmande sol, 20+ grader, gå runt på stan i linne, picknick i gräset nära vattnet utan att frysa nostippen av sig och det är bara 8 maj! Om det här håller i sig resten av sommaren kommer jag vara brun som en liten grillad kolbit vid slutet av juni.
 
Ännu en vecka med lite extra har passerat och det har varit full rulle. Praktiken har varit nästintill islagd på grund av att jag väntar på svar från ett antal sponsorer plus att det var halvvecka med Kristihimmelfärd, denna ljuvliga röda dag som ingen vet varför vi har längre. Men innan Kristihimmelfärd så var det fredag, Valborg och söndag.
 
Åh! Vad ni bevittnar här ovan är helgen i ren och skär ordning. På torsdag afton och fredag dag var det jag, Ebba och pappa. Vi myste, pratade massor, åt pannkakor och gott kött, promenerade runt Skantzen och fikade med Bee. På fredag eftermiddag tog jag och Bee oss till Hammarteatern och såg This is the one, en punkföreställning med fantastiska tonåringar regisserade av fina Kajsa. Därefter blev det en natt hos Ovesson i Västerås fylld med tv-spel, jaga mario och struntprat med mitt favoritpar till fem på morgonen. På lördagen var det Valborg så jag, Bee och Erik bowlade med Simon, åt Spicy och sen kom det en hel drös med folk hem till Eriks lilla etta. Där blev vi fulla och glada och dansade oss vidare till BMB och schlagerbaren <3. Vid två tog jag bussen hem och mötte upp min vackra Kev som hade kommit hem från England för bara någon timme sedan. Han följde mig hem och sov med mig och på söndag myste vi med pappa, Elle och Erik och årets första grillning. Mot kvällen på söndag blev det spelkväll med alla fina Ovessons, Erik och Kev och en klassisk övernattning där. 
 
---
 
Och helt plötsligt hade en vecka till passerat och jag lämnade ett blogginlägg hängandes! Jag! Sveriges, utan tvekan, mest effektiva och fashionabla bloggare ever. Nåväl, as I write är det kvällen den 16 maj och en hel vecka till har passerat! Hugaligen. Nåväl, låt bildkavalkaden överväldiga er.
 
---
 
Haha, förlåt men herregud! Jag lämnade blogginlägget ståendes IGEN och nu, vid skrivande tid, är det söndagen den 22 maj. Det här börjar ju bli lite löjligt. Ironin i det hela är att jag på senare tid börjat fantisera om att bli en mer aktiv bloggare. HAH! Den idén kan vi ju lägga på hyllan tillsammans med alla dammiga filmrecensioner jag konstant säger att jag ska dela med mig av. #fail

Nåväl, ja. Bilder var det, ja.
 
Vi kan ju börja lite lätt med mina laster i livet, aka Espressou Houses Islatte och min allra bästa bästis solen. Jag har under dessa senaste veckor blivit rånad på pengar av den ena och kokt som en sill av den andra.
 
På en onsdag fick jag hit fina Carro för en riktig specialare. Jag och Carro delar något unikt, nämligen en groteskt fascination för samma skräpserier men också en sån fin trygghet (som dem där Ovesson är kända för att göra med mig) och jag bara njuter av hennes sällskap. Vi hann med två bio's (Djungelboken och Captain America) på Stockholms finaste biografer, Mall of Scandinavia (som snabbast), god mat och vin, två avsnitt av en blivande skräpserie (Penny Dreadful, herregud) och en urskön förmiddag vid Djurgården med jordgubbar. Som vi njöt. Mitt i veckan, vilka galningar.
 
På en fredag fick jag hit min goda gamla vackra vän Elias. Vi hann med picknick i Djurgården, likaså, vad som kändes som hundra timmars prat om allt mellan himmel och jord, god mat på fin bistro, Rampfeber på Dramaten (jag tog stolt hans Dramaten-oskuld), en kvällsöl vid vattnet och så en övernattning på det.
 
På en lördag böts Elias av av underbara Nädly som kom för en liten snabbis i huvudstaden. Vi gick runt och shoppade, provade hundratals plagg och pratade också i hundratals timmar om allt. Så himla mycket glädje att få en hel dag med denna donna för det händer allt för sällan och det finns få som kan få mig att skratta så mycket som hon. Vackra människa.
 
De kommande dagarna efter det var högst ohändelserika. Praktiken löpte på, balkongen var ljuvlig, jag åt billig mat och läste ut Outlander del 2 och bara existerade i min lilla Stockholmsbubbla.
 
På torsdag kväll åkte jag efter praktiken och mötte upp min fader som bjöd med mig på middag med några människor som var involverade med ett projekt med Svenska Filminstitutet. Efter god mat och en kväll av Eurovision semi-final med min snarkande fader kom fredagen då jag fick hänga med pappa hela dagen och se honom in action som filmpedagog. Det var en stolt dotter som sedan åkte med honom hem till Hallsta för en snabb fika med bästa familjen innan ett tåg förde mig till Örebro för en efterlängtad helg av Kevin Croner.
 
Jag och Kevin, vad gjorde vi denna helg? Det som par gör som inte sett varandra på två veckor. Pussades mycket, åt mycket gott, pratade pratade pratade (för det är tamejfan inte samma sak som att prata i telefon eller FaceTime), drack massa kaffe, såg Eurovision och massa serier, pussades lite till och sov. Det var med ett tungt hjärta jag satte mig på bussen i måndags morgon.
 
Veckan därpå var den sista officiella praktikveckan och jag hade den obeskrivliga lyxen att få hit min fina för en afton på Dramaten (såg Utvandrarna) under veckan. Vi konsumerade även hälsotallrikar hit och dit, vandrade runt, drack islatte och pratade öronen av oss, för vi hade inte heller setts på typ två veckor. Hutlöst, skamfyllt. Men ordningen blev mer än återställd. Resten av veckan löpte på, inte så mycket att göra på praktiken (är i ett tillfäligt stadie där jag bara väntar på svar på mail hela tiden) och nu i helgen, min sista helg i Stockholm, kom Kev över i lördags och vi vandrade runt som två små fattiglappar och satt och lapade sol i alla parker vi kunde hitta och myste hemma i lägenheten med god mat och massa Homeland och gos. 
 
Där har vi den lilla recapen av tre veckor, två veckor in the making. Ja Clara. Nu du. Blodad tand och allt det där. 
Dagbok | |
#1 - - bee:

SOOOOOOOOOOOLSKEN!!!!
Puss min finaste, vad du gör mig glader bara av att finnas till (och blogga), lava <3

Svar: ah men durååååå, fasiken alltså. Mitt lyckokex, det är du <3
Clara Ivemyr Strömberg

Upp