Vad är väl en människa utan brister?

Hej världen!
 
Måste kasta in ett litet inlägg idag med mycket gladare noter. Gårdagens inlägg är inte precis det gladaste, vilket inte är så kul, men det är ärligt. Jag är en människa med humörsvängningar, brister och dåliga dagar och stunder. Och ibland kommer de och infekterar bloggen och ibland förstör de en hel kväll för mig. Så är det bara. Jag är ganska, hundra procent, bombsäker på att ni någon gång upplevt samma sak.
 
Det fina med mina humörsvängningar nu och för ett år sen är att skillnaden är enorm. Och det är därför jag känner att jag kan skriva ut inlägg som är ganska råa och ledsna för att jag har kommit att acceptera mig själv när jag är som lägst. Jag trodde jättelänge att det var något fel på mig för att jag kände så mycket när jag väl blev låg och därför såg jag mig själv som ett misslyckande när de stunderna väl kom. Jag fick mig själv att må sämre för att jag inte accepterade mig och mina egna känslor. Idag gör jag det. Jag accepterar mig själv för vem jag är. Visst, ibland är jag jobbig, låg, egocentrisk, dryg, you name it. Men jag måste få vara det. Alla måste få vara det ibland. Herregud, annars skulle man ju självimplodera.
 
Här kommer en länk till min spellista på spotify. Varför? För att en vis vän sa till mig en gång att man ska göra en spellista med musik som gör en glad. Nu är det inte bara glada toner på denna lista men jag lägger ut den här för att musiken som spelas är en utmärkt representation av mina tankar och mina känslor ibland. En lättkokt och serverad version av min hjärna helt enkelt. Enjoy!
 
https://open.spotify.com/user/missfit301/playlist/3uieliFIG61BGxEYu3VQak
Insikter, åsikter och drabbel | |
Upp