Vecka 31, 2015

Hej världen! Hade ett samtal med Kev nu i veckan (han är så frånvarande från mitt liv för att han just nu sitter och lanar i Örebro med sina nördkompisar) där han frågade mig hur min vecka varit. Jag svarade "asså, jag har typ inte gjort nåååååntiiiing". Sen räknade jag upp allt det här. Då fnös han åt mig.
 
Måndag: Vaknade i Västerås kl 08 och gasade med Anne och Carro mot Arlanda. Bee landade klockan 09.05 men eftersom bagaget var försenat så fick vi vänta i cirka 1 timme och 40 minuter. Stackars kissnödiga mig och Carro. Vi brummade hemåt och fick veta allt om lejonmat och elefantbajs. Spenderade hela eftermiddagen i Västerås med te, uppackning, mackor och katter. När både Anne och Carro stack till jobbet tog jag och Bee tillfället i akt och catchade upp om ALLT som hänt under tre veckor (vilket i vår värld är typ en hel livstid) och sen åkte vi ner mot stan och gick på bio, Paper Towns. Köpte med oss sushi hem och somnade gott framför Wallander på kvällen med Anne.
 
Tisdag: Uppe med tuppen (dvs Beatrice) klockan 9. Åt frukost i tre timmar (återigen, typiskt Bee and Clarie) och rullade sen till Hallsta och plockade upp Kev, Alex och Carro och åkte ner på Centrum och åt kinamat. Började jobbet klockan 15 och jobbade natt till onsdag. Började vid 9 på kvällen känna av värmeslag och värk i kroppen och somnade tidigt på jobbet med alvedon i systemet.
 
Onsdag: Vaknade på jobbet, mörbultad i hela kroppen. Fick tid hos vårdcentralen efter jobbet där jag fick beskedet att jag visar stressymptom, men inga tips på hur jag ska hantera dem eller göra något åt dem. Vilade med pappa på eftermiddagen och tog sen bussen in till Västerås igen för myskväll med Vicious, vin, tapas och Ovessons. Byggde även ihop lite möbler till Bees nya rum. Skönt att tänka på något annat än stressymptomen.
 
Torsdag: Vaknade i Västerås men gjorde en tidig reträtt till Hallsta. Sov en hel del under förmiddagen och träffade Nattiz klockan 14 för en promenad. Tyvärr kom ett extremt busväder och knackade på och gav praktiskt taget hela Västmanland strömavbrott så jag och Nattiz pratade i flera timmar i köket istället med levande ljus och en varsin kopp te. Mot aftonen köpte jag och Elle grejer för tapas och började på serien Outlander, fruktansvärt fin serie.
 
Fredag: Sov länge även denna dag och spenderade förmiddagen med min fader. Tog det lugnt, tittade på Weeds och åt nudlar. Besökte sen Elias en kortis för fika och en snabbtitt i hans omtalade fotobok. På kvällen grillades det med familjen och lite gott vin.
 
Lördag: Ledig lördag för omväxlingens skull. Åkte en sväng med far till Erikslund och vandrade runt. Magen var på krigsstigen så jag spenderade en stor del av dagen i hammocken med sista Fifty Shades (och ja, jag känner hur jag sakta blir dummare av att läsa den). Skönt med lite egentid i soffläge med godis. Träffade som hastigast moster och morbror som kom förbi för att grilla innan Bee kom vid åtta och vi rörde oss till Johanna för en afton med kubb och trevligt sällskap.
 
Söndag: Ännu en skön dag. Såg de två sista avsnitten Sopranos med min moder. Chillade lite och tog sen bussen in till Västerås där jag besökte min andra familj och fikade lite. Hjälpte Bee med hennes rum och garderob. Mötte sen upp Philip på stan för mat på Gränden och sen bio, Ted 2.
Dagbok | |
Upp