Vecka 32, 2015

Hej världen! En ljuvlig vecka, åter igen. Som vanligt. Men jag börjar bli himla trött på att flänga runt som en vante mellan jobb, vänner, hem och andra hem. Det är ett lyxproblem, men helt ärligt, snart behöver jag riktig semester alltså.
 
Måndag: En vanlig arbetsdag mellan 9-19. På kvällen kom Bee över till Gärdesvägen på grill potpurri med familjen. Vi drack te och pratade om allt mellan himmel och jord till fyra på morgonen.
 
Tisdag: Sovmorgon med bästa vännen. Lite frukost i solen sen blev det ett jourpass mellan 11 och kl 11 dagen efter.
 
Onsdag: Slutade klockan elva och åkte hem till ett tomt hus. Kev son lanat i en hel vecka i vår lägenhet i Örebro kom och gjorde mig sällskap. Efter gos och dusch rullade vi in till stan. Fikade och uppdaterade varandra om vecka som vi varit isär. Läste lite och åt sedan middag på Texas Longhorn. Sen tog jag med en Inter anande Kev till Ovessons där han överraskades med spelkväll med våra favoriter. Sov kvar i stan.
 
Torsdag: Vaknade i stan och tog en buss hem vid tolv. Efter lite dötid i poolen med musik hämtades jag upp av Lina och Josefin. Vi köpte lite fint bubbel och gjorde tapas som vi åt i Västerås på Linas balkong i solnedgången. 
 
Fredag: Vaknade hemma, exalterad. Åkte på eftermiddagen och hälsade på Ebba och hennes vackra valpar. Så söta, och som de gosade och klättrade på en. Efter en lugn eftermiddag bar det till Elias som firade sin födelsedag på Hammarteaterns bakgård med grill, kubb, sällskap och spel. När det var slut vid klockan 01 tog jag, Bee och Carro oss en cruising tur genom Hallstas obesökta hörn. Bee hängde med mig hem och sov kvar, där vi fnissade oss till sömn.
 
Lördag: Vaknade åter igen med bestie vid min sida. Efter frukost blev det repetition av tisdagen, alltså jourpass till kl 11 dagen efter.
 
Söndag: Efter tufft pass på jobbet rörde jag mig hem. Efter några dopp i poolen mötte jag Kev vid bussen till Västerås och så tog vi oss hem till Örebro för en natt tillsammans. Vi såg bio, Antman, och mös hemma i soffan med onlinepizza och The Office. Mycket välbehövligt.
Dagbok | |
Upp