Vecka 34, 2015

Hej världen! Tillbaka i Örebro denna vecka och det har varit galet lugnt men också galet skönt. Jag ska verkligen inte underskatta hur mycket jag behövde 'bara vara' med Kev i vår stad. Även om jag saknar sommarlivet i Hallsta, så är det något särskilt med Örebro som gör saknaden okej. Sen att jag har sjukligt mycket kontakt med mina vackra vänner över Snap och att jag lurade över mamma och pappa redan denna helg så jag fick gosa med Ebba, det är en helt annan femma.
 
Måndag: Vaknade hemma hos Croners och åt scones-frukost med hela familjen. Tog bussen in till stan och Bee som mötte mig med second breakfast på hennes altan, den tjejen alltså. Efter mys och lugn och ro mötte vi upp Kev inne i stan. Åt lunch på Espresso House och rörde oss sen till Magic Lines där vi båda, i lite hemlighet, tatuerade oss!

Min vackra tatuering. Det slog mig för bara en vecka sedan vilket citat jag ville göra. Det blev en kortare del av ett längre citat från Lena Nyman: "Det får går precis hurihelvete det vill, jag skiter i allting utom den här sekunden". Såg citatet för flera år sedan när jag var med familjen i Stockholm och det klingar så himla vackert för mig då det handlar om att leva i nuet, med en twist av 'don't worry, be happy'. Det, om något, är precis det jag behöver se på min arm när jag har en tuff dag.

Efter tatueringen, som tog längre tid än väntat, bussade vi till resten av Ovessons och fikade innan vi packade in oss i bilen och rullade mot Örebro. Väl i vår hemstad rullade vi in och köpte tre familjepizzor på Pizza Hut (allt för cheesy crust <3) och åkte hem till lägenheten där vi mös till Netflix.
 
Tisdag: Vaknade till mina två favoriter som drack kaffe på balkongen. Lite senare vinkade jag av in vackra bästa som ensam rullade tillbaka till Västerås. Åh. Det suger så hårt att inte ha sin bästa vän nära. Efter avskedet gjorde Kev och jag en matlista och vandrade ner mot Coop och storhandlade för veckan (yes, vi är coola med matlista i vårt kök, frågor på det?). Efetr det tog vi en lätt lunch och gick sen ut på långpromenad runt centrumkärnan. Väl hemma igen åt vi massa pizzarester och tittade färdigt på säsong 4 av The Wire. Ganska basic dag för mig och Kev i Öret.
 
Onsdag: En fantastisk dag. Varför? Kev installerade Sims 4 åt mig. Men vi hann med annat också. En liten promenad runt en kanal vi inte visste fanns, spagetti med kycklingsås till kvällsmat och bio på kvällen.
 
Torsdag: Lugnet flöt på. Ingen promenad denna dag utan bara ta det lugnt i vår vackra lägenhet med min bok och mina simmar, hehe. Väldigt väldigt skönt att inte behöva flänga runt, tänka på jobb och stress. En väldigt harmlös dag, men ack så välbehövd, som alla dessa dagar.
 
Fredag: Läste och solade mycket denna dag som också gick i veganernas tecken. Mot kvällen gick vi nämligen lite crazy med både vegansk lasagne och vegansk kladdkaka. Succé om du frågar mig, kan lätt vänja mig vid att inte äta djur... Hade också en sån där underbar natt på balkongen då jag läste ut min bok med tända ljus runt mig, invirad i en filt mitt i natten medan Kev stod precis innanför och gjorde musik. Det här livet alltså, ju mer jag skriver om det, desto mer blir jag glad för min egen skull, och hur lyckligt lottad jag är.
 
Lördag: Besök denna dag, av mor, far och en vacker liten pincher. Vi bjöd dem på soyakebab vilket, hör och häpna, pappa min åt med glädje! Stor dag för mig och Kev, vi fick i min fader en måltid som var helt djurfri. En liten pormenad runt en liten kanal passade bra in också. När de åkte hem på eftermiddagen fick jag lite familje-saknis-blues och halvsov framför 50 first dates medan Kev lagade smakig risotto som vi åt framför de sista avsnitten i första säsongen av 24. (Tror inte ni någonsin kan lista ut hur många serier jag och Kev tittar på, haha!)
 
Söndag: Sov ett bra tag, åt brunch på vegetariska buffén hos Rosengrens. Vandrade runt och småshoppade lite på stan och satte oss sen på Espresso House där jag tog tag i min första artikel som skulle översättas för en hemsida.
 
Låt mig snabbt utveckla detta. För någon vecka sedan fick jag ett mejl från de som hade hand om Venedig Filmfestival när jag åkte dit 2011. De jobbar med en hemsida (http://walkthisway.cineuropa.org) där de på flera europeiska språk vill lansera och marknadsföra filmer som kommer på VOD. Jag blev tillfrågad att vara deras svenska översättare. Äran är sjukt stor, och ni anar inte hur underbart det är att Venedig-resan för fyra år sedan (!) fortfarande ger resultat i det arbetsfält jag vill utvecklas i. Så den svenska översättningen för den här hemsidan står jag för. Coolt, eller hur?
 
Efter fika köpte vi med oss Sushi och chips och så hade jag en slö, skön kväll framför Weeds och The Office. Somnade lycklig bredvid prinsen i mitt liv. Nästa vecka innebär besök och mer besök, längtar som attan!
Dagbok | |
Upp