Vecka 27, 2015

Hej världen! Det här har varit en skum vecka. Som att mycket är på gång, och i snigelfart ska rulla igång. Är antagligen för att mina jobbpass har börjat bli flera och för att jag, som vanligt, spenderat en stor del av veckan med Ovessons som befinner sig mitt i en flytt till en ny lägenhet. Dessutom så har det varit stormys med Beatrice inför hennes resa till Zimbabwe. Som sagt, skum, men en fin och riktigt bra vecka.
 
Måndag: Väcktes av min fader som tog med mig in till stan för att köpa en hängmatta. Det slutade med att vi köpte tre. Typisk pappalogik. Magen min började krångla en del så aptiten den här veckan har varit riktigt låg, vilket också har varit i samspel med den här förbannade (och älskade!) hettan som varit hela veckan. Så i måndags drönade jag runt, låg och trött, småförkyld, fram tills kvällen då Beatrice kom förbi.
 
Tisdag: Också en väldigt lugn dag. Kände mig inte så alert så jag tittade färdigt på första säsongen av Sons of Anarchy (gömde mig från värmen i vårt svala hus) innan några fina teaterklassiker kom förbi vid fem för fika och mys på vår altan. Elina kom förbi med sin nyfödda bebis, Nattiz, Jenny, Elias och så Beatrice och Kev, såklart! Vi hade en riktigt trevlig afton fylld med skratt och värme. Och fikabröd. Till aftonen mös jag och Kev till några avsnitt 24 på altanen med glass och gos.
 
Onsdag: Sov länge och var inne i stan hos Ovessons med två islatte i handen vid klockan 14. Packning av lägenhet och rum stod på schemat. Fick se deras nya, jättefina lägenhet och är lite avis! Vill också flytta och ha en lägenhet med ljusa fina väggar och mycket förvaring. Vi svettades med Anne och hade sen en liten going-away-dinner för fina Bee på kvällen med hennes familj, Kev och Emma på Bistrogränden. Underbart mysigt. Därefter sov jag och Kev kvar efter filmen Wish I was there.
 
Torsdag: Sov även här länge i Västerås. Åt frukost tillsammans utomhus med några av deras katter innan jag begav mig till sommarjobbet klockan 14 och låg natten till fredag.
 
Fredag: Vaknade på jobbet och var hemma i huset i Hallsta vid 11. Tog ett efterlängtat dopp i poolen, kaosade i mage och huvud och blev sen hämtad av Anne som tog med mig tillbaka till Västerås och flyttkaoset. Vi avnjöt glass mitt i allt kaos och hade en fin sista kväll innan dagen Bee flög. Hade bilen och var sen skjuts till min familj som svirade runt i Västerås.
 
Lördag: Jobbade mellan 9 och 19, eller rättare sagt, skulle ha jobbat mellan 9 och 19. Lätt kaos med personal på jobbet gjorde att jag fick pussla en del men det löste sig, även fast jag fick gå hem två timmar senare. Fick ge en sista stor kram till min fina Bee som jag är så grovt stolt över. Efter jobbet värmde jag och Kev på lite grillat med sällskap hemma i föräldrarnas trädgård innan vi lunkade hem till Croners där vi spenderade den varma natten.
 
Söndag: Vaknade tidigt och saknade Kev något enormt. Han började tuffa till ett songwriterläger i Danmark i morse och kommer hem på fredag eller lördag. Vandrade hem vid åtta på morgonen, tog ett morgondopp, drack kaffe. Åkte till jobbet kl 13 och sitter där just nu för ännu en nattjour.
 
Känner i kroppen hur trött jag är efter den här veckan. Har varit känslomässigt och även fysiskt påfrestande att vara på så många ställen samtidigt, you know? Men både Kev och Bee är på säker plats i Afrika och Danmark. Och här sitter jag på en balkong i Hallsta. Kontraster. Är så glad för deras skull att de båda gör något kul, och det är även skönt att få vara lite för mig själv ett tag. Känner i kroppen att jag bara behöver det lugnet som kommer när man är själv. Satan alltså... Trött är jag! Men imorgon slutar jag 11 och har inte planer förrän på kvällen. Pjuh. Ska dö en skvätt däremellan.
 
Här är ett litet urplock med bilder från veckan. Har återigen varit dålig med kameran. Klandra mig inte, har redan dött den här veckan av svett, svält, illamående och en skvätt ångest. Men vad doesn't kill you..
 
..Och så får ni en liten kliché här på slutet. Men vet ni, den här veckan behöver en kliché. Och som Kev brukar säga: Det är en kliché av ett skäl. För att det stämmer. 
 
Dagbok | |
Upp