Vecka 28, 2015

Hej världen! Ännu en vecka har passerat och en vädligt anspråkslös sådan. Vädret har varit grått och blött med små fläckar av sol. Inte så mycket jobb på schemat, båda mina favvisar bortresta och hunden likaså. Tagit det lugnt och haft en del rastlösblues, men inget oöverkomligt. 
 
Måndag: Min moder och jag började på tredje säsongen på Orange is the new black och brummade sen in med pappa till Erikslund och skämde bort mamma med en ny iPhone. Gav mig själv några spel till Playstation 3 och lite glass. På aftonen mös hela familjen framför det första avsnittet av den danska serien Matador. En riktigt mysdag med familjen, med andra ord.
 
Tisdag: Spenderade en heldag med Carro. Vi åkte in till stan, åt och shoppade soffa med Anne och bjöd sen Anne på pastamåltid i deras nya lägenhet. Även det en lugn och väldigt skön dag, i glada Ovessons slag.
 
Onsdag: Även detta en grå dag. Mötte upp Kajsa på Åsby och pratade om allt över paj och te. Drog på oss varsin sjuka och tyckte synd om mig själv, nerbäddad under täcket i sängen resten av dagen. Ni hör ju, denna vecka?!
 
Torsdag: Jobbade mellan 9-19. Full of joy. Åt pizza med familjen på kvällen, lite mer Matador.
 
Fredag: Lite mer action. Skjutsade mamma till buss i Västerås och plockade med mig Kev hem som varit i Danmark. Mötte upp Elias vid 12 och åkte och plockade jordgubbar i Värpeby och så smååt vi på min altan fram till kl 18 då jag hämtade mamma och mormor i Västerås. Därefter mös vi med familjen på altanen med plockmat.
 
Lördag: Jobbade 9-19. Helkväll efter med Kev och 24.
 
Söndag: Ta det piano på helt rätt sätt. Familjen och Kev hemma. Småregn och pannkaka till lunch. Film mitt på dagen. Mormor och morfar kom på middag och sitter nu, just nu, vid min sida och lägger pussel med Kev och mamma. Sen blir det popcorn och 24 med min snygging i vårt rum här i Hallsta.
 
Ja, ni ser ju. Grovt anspråkslös vecka vilket har varit både ljuvligt och provocerande. Men det är bra, för nästa vecka är det en hel del jobb och då kommer jag sitta och önska att jag var så rastlös som jag varit den här veckan. Eller inte?
 
Dessutom, fick reda på att jag kom in på mina kurser för mitt sista år på filmprogrammet. Tjoho! Och Kev gav mig fint kort och kopp från Danmark! Hihi <3
 
 
Dagbok | |
#1 - - Bee:

GRATTIS VÄNNEN <3 PUSS

Upp