Vecka 29, 2015

Hej världen! En utmärkt - ja, faktiskt alldeles perfekt - vecka i goda vänners sällskap. En hel del helgjobb också och en lätt förkylning som lämnade mig riktigt utmattad. Men vem är jag att klaga?
 
Måndag: Började veckan på bästa sätt: ett avsnitt Orange is the new black med mamma. Finns inget så skönt som att börja dagen med en kopp kaffe och en varm serie med min favoritmamma. Efter det fick jag dessutom privilegiet att spendera hela dagen med denna fina kvinna i min stad Örebro på Open art. Vi åt lyxig lunch och gick runt i den molniga staden och bara njöt med varandra. Sen att all konst var penisformad var ett annat dilemma. På kvällen rörde jag mig med Carro till Västerås. Vi hade filmkväll och åt sushibuffé och åkte inte hem förrän kl 4 på morgonen.
 
Tisdag: Lugn och ledig dag idag. Avsnitt med min moder, läsning i hammocken och sen en afton med Alicia. Vi pratade i timmar, åt smörgåstårta och mös framför filmen One day i hennes lägenhet på femte våningen utan hiss.
 
Onsdag: Ännu en ledig dag. Sov länge och njöt i hammocken. Fick äntligen höra min afrikaväns röst genom messenger. Hämtade sedan Carro, Kev och Alex så grillade vi och prövade ett nytt spel på vår uppvärmda altan. Natten till onsdag åkte mor och far till Rossö och lämnade huset och bilen till mig och Elle. Mycket ljuvligt!
 
Torsdag: Jobbade mellan 9-19. Åkte i stormväder till AGrill med fina Lina för en reservation vid 20. Vi åt tre rätters och pratade om allt. Min vackra fina vän. Nästa år firar vi 20 år vänskap och om allt går som planerat så ska vi lyckas klämma in en weekend till Paris i vår.
 
Fredag: Jobbade 9-19 igen. Åt köpmat med Elle och Kev och spenderade sedan aftonen i Elias pärons trädgård framför brasa tillsammans med Rachel, Mons och David. Mycket trevlig kväll. Lyckades dock utveckla en förkylning.
 
Lördag: Pass mellan 9-19 igen, men det fick tyvärr bli ett kortare pass då förkylningen var fullutblommad med feber och hela balunsen. Åkte hem tidigare, duschade och vilade i soffan. Mot kvällen kom några fina individer som värmde min altan med skratt. När de gick vid tolv somnade jag som en död fisk i soffan framför BoJack Horseman.
 
Söndag: Vaknade helt utmattad på soffan. Sovit i 11 timmar. Kände mig piggare och åkte till jobbet och jobbade jour från kl 13.
 
 
Dagbok | |
Upp