Dags för ett chillpill

Hej världen! En helg av alldeles för mycket The Office-tittande, packande och rastlöshet har kommit till ändå och här sitter jag nu i Hallsta, uppackad och nerbäddad i min stora dubbelsäng. Kev sover hemma hos sina föräldrar och jag står inför valet mellan bok eller Netflix. Ibland är livet allt bra svårt.
 
Hjärnan maler på med tankar, planering och ditten och datten. Tror att min hjärna har en tendens att vira upp sig med tusen miljoner saker som egentligen inte är särskilt relevanta till vad jag gör för stunden. Som när jag tittar på serier med Kev, min hjärna kan inte sluta planera resten av kvällen eller morgondagen osv. Eller när jag läser en bok, då kan jag inte sluta ha koll på sidonumrena för att ha koll på hur långt jag kanske hinner läsa.
 
Tror jag har ett vanetänk som påminner om kontrollbehov. Jag är så himla van att ha mycket att göra med skolan och jobb att min hjärna inte riktigt har kommit till punkten där den ska slappna av och släppa alla måsten. Men det är ju det sommaren är till för, eller hur? Bara vara, slappa med vin, böcker, gott sällskap och solsken.
 
Satan i gatan vad jag saknar Kev bredvid mig. Men slappna bara av Clara. Gå och lägg dig, sov som en stock. Varje dag kommer rulla på utan problem.
Dagbok, Insikter, åsikter och drabbel | |
Upp