Helgen då jag fyllde 22 osv

 
Hej världen. Jag vet inte vad som hände här, kära någon. En bildbomb utan dess like. Och ändå räcker de här bilderna inte alls som representation för vilken FIN födelsedagshelg jag haft i Hallsta och Västerås.
 
På fredagen, min riktiga dag, tog ett tåg mig och Kev mot Stockholm där vi mötte upp min fina familj och Erik. Hade en heldag i stan, med fint väder, god mat och gott sällskap och sen musikalen Chicago på det hela. Hur fin födelsedag som helst! (Den första bilden är nog den mest perfekta representationen av mig och Kev någonsin. Så där ser vi ju ut 98 procent av tiden liksom!).
 
På lördagen var det fest med mina fina vänner på altanen i Hallsta. En tradition som stått sig stadig nu i cirka 3 år, och alltid lika ljuvlig. Värme, lite kyla, mycket musik och skratt. Precis som en födelsedagsfest till tre på natten ska vara. 
 
Söndag morgon följde jag och Bee med fader min till Hammarteaterns sommarspel i Carmenladan på Skantzen. Ett genomdrag var i full rulle och jag skulle fotografera. Bilder kommer nog inom tid till premiären, när de tryckts för programmet osv osv. Därefter var det ju mors dag, så jag skämde bort min moder med godis och så kom släkt över på jordgubbstårta. Mot aftonen såg jag och Elle på Gone Girl (<3) med massa chips. Och en rejäl bonus på den dagen var att jag och Kev fick en riktig dubbelsäng att sova i i sommar. Innan skulle vi ha sovit på en uppblåsbar madrass i två månader. Usch!
 
Måndag morgon vaknade jag med min gravida hund bredvid mig (åh ja, hon ska få cirka 4 valpar runt midsommar, matte längtar så!). Hon, jag och Kev såg några avsnitt 24 innan vi bussade in till stan. Efter några timmars studier rörde vi oss (självklart) mot Ovesson där Carro snart fyllde 26 år. Hon firades glatt i Game of Thrones anda, då vi gav henne det som brädspel och spelade det i cirka 6 timmar i natt.
 
Idag, tisdag. Herreminje. Sov mellan 5 och 8 på morgonen. Åkte till Hallsta med Bee och hämtade födelsdagsbarnets tårta. Frukost med fina andrafamiljen. Tuffa tåg hem, kasta i sig mat och packa om för seminarium klockan 13. Seminarium (sista för terminen), möte inför nya jobbet som aktuell chefredaktör för skoltidningen och sen hem för att jobba med bilderna till Hammarteaterns uppsättning. Pjuh. Nu, klockan 23.33 är jag äntligen färdig. Som jag längtat efter den där duschen och sängen. Hujedamej.
 
Märker nu när jag skriver hur mycket jag missar att nämna, som Ebbas graviditet, mitt arbetsbyte, hemflytt över sommaren osv osv. Galet. Det är för att tiden går på tok för fort. I veckan ska jag hinna träffa alla Örebro pärlor innan Kev och jag flyttar hem för sommaren på söndag. Ska hinna tvätta, packa, äta all mat i kylen. Och så leva också. Och skriva uppsats. Och jobba sista dagarna på mitt jobb. 
 
Jahaja, går det inte för långsamt så går det för fort. Helt okej ändå.
 
Alltså, fasen vad lycklig man egentligen kan vara. Och ha sån jäkla tur.
Dagbok | |
#1 - - Whalie:

helt fantastiskt <3

Upp