Vecka 24, 2015

Hej världen! Då har den första veckan på "sommarlovet" kommit och gått i full galopp och mycket fint har förekommit.
 
Måndag: Allt jag har bildmässigt att bidra med är denna sexiga selfie jag tog på mig själv när jag försökte somna på jobbet. Måndagen gick nämligen i Sons of Anarchys och omsorgens tecken. Vaknade med Ebba vid min sida, vi avnjöt några avsnitt på Netflix. Vid klockan 14 rullade jag till ålderdomshemmet Lövåsen och hade kurs i hygien och lyftteknik. Direkt efter det rullade jag till jobbet och hade min första journatt på mitt fina sommarjobb.
 
Tisdag: Efter en kort morgon på jobbet cyklade jag hemåt och skrudade om och tog bussen in till Västerås. Där mötte jag kvinnan i mitt liv (den sexiga bilden ovan) för brunch och småshopping. Efter att ha snyltat åt oss billiga jeans från min syster och lite fika mötte vi upp Carro, Alex och Kev och spenderade halva natten med att spela Game of Thrones brädspelet hemma hos Ovessons i Västerås. Det tog åtta timmar. Vi hann inte färdigt. Stämningen var bitterljum.
 
Onsdag: Efter en kort sömn på Ovessons soffa rullade jag, Carro och Kev mot Hallsta. Jag och Carro åt frukost tillsammans och tittade på Agent Carter på Netflix, en mycket mysig morgon. Vid ett gjorde jag och Ebba Carro sällskap till Hallstas centrum. Därefter slöade jag i soffan till pappa kom hem och lagade stuvade makaroner. Efter en våldsam tupplur på en timme åkte jag ner med far till Skantzen och jobbade på en föreställning av "Hur man lurar en gris". Där stötte jag på söta barn och min fader klädd som Hitler. Inte så många frågor på den fronten? Bra. Till slut delade jag en mysig middag med min syster, Kev och mamma på altanen.
 
Tordag: Jobbade mellan 8-19 på torsdagen så den dagen var inte fylld av mycket spänning. Men när jag kom hem blev jag bjuden på grillat av familjen och ett besök av mormor och morfar.
 
Fredag: Efter en konstig natt sov jag länge med Kev vid min sida. Arbetade mellan 13 och 18 men fick sluta lite tidigare. Åkte därefter med Elle och Lina till Josefin som firade att hon fyllde 29 med enorm chokladtårta, egengjord veggopizza, vattenpipa och fint folk. Mycket trevlig afton. Jag, syster Elle och Lina vandrade sen hem genom vackra Hallsta i natten.
 
Lördag: En dag i Hammarteaterns tecken. Med Beatrice vid min sida såg vi Mamma Mu gungar, Hur man lurar en gris och Improvisationsföreställningen Vart är vi på väg?. Rörde oss runt i solskenet på Skantzen hela dagen och njöt av alla teatermänniskor. Kände oss hemma liksom. På aftonen var det teaterfest i Carmenladan och efter det vandrade jag och Kev hem i duggregnet.
 
Söndag: Idag var dagen då Ebba flyttade till Västerås i 10 veckor för att få sina valpar under säkra omständigheter. Hela morgonen, med Bee och Kev samt familjen vid min sida, kelade vi och gosade sönder Ebba inför att hon skulle åka. Vid 14 försvann hon och jag fällde några tårar innan jag sadlade om med Bee och åkte, åter igen, till Skantzen. Denna gång för att jobba på föreställningen Hur man lurar en gris. Underbar känsla, underbara människor på en fin, lite molnig söndag. Nu, idag, denna söndag, sitter jag i Kevs gamla säng i hans barndomshem. Vi väntar på tacos av hans föräldrar och sen ska vi nog klämma in en film.
 
Imorgon börjar nästa vecka. Hoppas den är minst lika fin som denna.
Dagbok | |
Upp