Vecka 26, 2015

Hej världen! Festivalveckan i Bråvalla kom lika fort som den gick men det har varit alldeles underbart att dela camp med fina Hallstamänniskor. Men innan vi for dit i onsdags hade jag två lediga dagar som jag utnyttjade på bästa vis.
Måndag: Jag, Kev och Bee behövde stövlar och regnponchos då vädret inte såg särskilt lovande ut inför festivalen. Sagt och gjort, en tripp till Erikslund där vi småshoppade och åt god lunch. Tog även en spontanare med Anne till Slagsta och åt glass, vädret till trots. Fick även i måndags reda på att Ebba fått sin fyra fina valpar i helgen! Hur söta är dom inte?! Och titta vilken fin mamma hon är som tar hand om dem??!? Min älskade lilla godbit. På aftonen åt jag carbonara med familjen och åkte sedan mot Carro på hennes jobb för att prata lite festivalfix och livet i övrigt.
 
Tisdag: En riktig pruttfis till dag. Trött som ett as, kände mig helt oplanerad och opackad inför festivalen dagen efter och ville bara krypa ner under en filt och dö lite lätt. Tur då att man har en fin finare finast pojkvän som tar med en på bio och Frankmiddag. 
 
Onsdag: Mot Norrköping! Efter några avsnitt 24 tog jag och Kev vårt pick och pack och mötte upp Carro på tåget till Norrköping. Väl framme i staden njöt vi lite av träden och Max och efter en helvetes promenad med biljettkrångel och flera miiiiiiil i dåliga skor kom vi äntligen, ÄNTLIGEN, fram till vår utvalda campplats på Premiumcampingen. Tillsammans med Alice och Mårten byggde vi det mest asociala campet i världen. Under ett träd, presenning över tre tält och ett golv av filtar. Med tiden kom Bee och Alex med mer packning och mat och därefter urforskade vi matområdet på festivalen.
 
Torsdag: Första officiella festivaldagen! Vad såg vi? Jo, Linda Pira, Every Time I Die, lite Stockholm Syndrome, Papa Roach, A Day To Remember, Simon Gärdefors, Echosmith, Maskinen, In Flames, lite Deadmau5 och Steve Aoki! Sprang runt som små råttor alla sju, men kul var det! Upplevde min första riktiga rockkonsert med moshpit och hela balunsen. Dansade i mina leriga stövlar. Och vädret höll sig molnigt men bra.
 
Fredag: Andra festivaldagen! Vad såg vi? Jo, Somekindawonderful, All Time Low, Mew, Emeli Sandé, Ola Salo, Lars Winnerbäck, Robbie Williams och Muse(!). Min dag, helt klart! Så jäkla fett att se Muse och Robbie var den entertainern som Bråvalla behövde. Lagom molnigt, inte så lerigt. Dansigt. Glad!
 
Lördag: Sista festivaldagen! Vad såg vi? Jo, Norlie & KKV, Stiftelsen, Rise Against, Major Lazer, lite Familjen, Kent och Calvin Harris. Åkte hem mitt i natten, efter en dag av packning och skållande hetta. Dansade sönder.
 
Söndag: Ingen bild att visa. Kom hem fem på morgonen. Badade premiärdopp i poolen. Träffade mormor och morfar. Åt på Choy's Garden med Croners. Lyssnade på Stiftelsen, Kent och Muse hundra gånger om. Var så nöjd med festivalen och tänkte mycket på min vackra vän. Utpumpad, slut som artist.
 
Nästa vecka börjar jobbet och min vackra vän flyger till Afrika och min snygga pojkvän åker till Köpenhamn. Jahaja.
Dagbok | |
Upp