Distansförhållande: en kärleksförklaring

Hej världen!
 
Det finns många saker du, som vän eller läsare, kan peka på mig och säga att "det här är så du". Att jag älskar filmer och serier, pratar engelska lite för ofta, har en sambo som jag skryter för mycket om och att jag är väldigt hem- och teaterkär är bara några få exempel. Och en sak som ringer sannare än någon annan är hur mycket jag bryr mig om de människor jag kommit att älska.
 
Ni kan inte ha missat det. Mina kärleksutbrott till en viss Ovesson. Och jag är inte här för att helgonförklara henne (som jag alltid gör), för ni vet redan vad jag tycker om henne. Hon är fantastisk och hon gör världen ljusare och bättre genom att existera. Hon lyfter upp mig när jag är trött och hon skrattar med mig när jag inte alls känner för det. För hon känner mig och jag känner henne. Hon är, helt enkelt, min fantastiska bästa vän.
 
Och det här inlägget ska inte långdra. Jag vill bara dela de små sakerna idag. Som att jag har en tandborste i hennes badrum i Västerås. Att jag i natt somnade med hennes syskon som tittade på Arkiv X. Att folk på teatern frågar vart vi ska nu, för vi umgås alltid efter något på teatern. För att vi kan gå från skratt till djupa snack utan trix och pardon. För att göra ingenting är det skönaste som finns. För att tiden kan gå, våra hår kan bli grå, men det finns inget som blir sämre av att vara isär, utan snarare tvärtom.
 
Och för att när vi väl ses, om det är efter två dagar, två veckor eller två månader, så är det alltid det bästa med min dag. Alltid. Och jag önskar verkligen i mitt hjärta att alla hittar en vän som henne och alla får en vänskap som våran. För vi är bäst.
Fluff | |
#1 - - Whalie:

Vi är verkligen bäst. Alltid. Alla dagar. Vi. Och framförallt är Du bäst för mig. Jag älskar dig och allt det där. Men ibland behöver vi uttrycka allt det där, trots att vi vet det. För vi har varandra. Och jag skulle aldrig vilja ha det på något annat vis. Även om världen går vidare och vi måste hänga med. Liven förändras och allt det där, så finns det alltid vi. Alltid. För min värld skulle vara outhärdligt mycket sämre utan dig. Du är bäst. Vi är bäst. <3

Upp