Semesterstress men ingen press

En lättsam illustration av mig och Beatrice.
 
Hej världen!
 
Alltså, lämna det till Clara Ivemyr Strömberg att bli stressad över att åka på semester. På tisdag kväll kunde jag inte somna på två timmar (!) för att jag inte hade någon väska med rätt mått att packa i. Två timmar! Förstå mitt kontrollbehov people. Men brist på väska leder ju till att man måste köpa en ny väska, och det kostar pengar och då börjar man tänka på den budget man lagt upp för resan. Shit, kommer det räcka, tänker man och börjar plussa ihop själva resen med sin vardag fram till själva resan och kanske bordeman sälja sina fonder så har man lite cash osv osv? Så här låter det i mitt surrande huvud.
 
Som tur var fick jag lämna det skalet igår. Efter en jäkligt stressig onsdag på jobbet åkte jag hem och gav mig själv till soffan igen. Once upon a time spelades i bakgrunden medan jag diskade, planerade lite packning och jobbade lite med tidningen och svarade på mejl. Klockan sex begav jag mig ner på stan och såg Pitch Perfect 2 med några från tidningen och tog en öl efteråt. Var väldigt trevligt och extremt välbehövligt.
 
Allt jag kan tänka är att jag verkligen behöver semester. Vilken tur då att jag ska flyga till London på måndag med den bästa. Åh, vad vi ska vandra runt, småshoppa, åka till Harry Potter exhibition (!!!!) och dricka så grovt mycket Starbucks och god öl. Längtar sönder lite grann.
 
Men först ska vardagen avverkas. Idag, lediga röda dagen, ska jag läsa ut cirka 180 sidor till morgondagens föreläsning och sen ska jag ner på stan och möta upp Jenny och Amanda. Imorgon, fredag, bär det av till Västerås för middag med underbara Lina och ett snabbt besök hem till hunden och fadern. På lördag blir det en drink med Bee och Emma och på söndag ska vi spela spel heeeela dagen lång med Ovessons och Kev.
 
Har det ju ganska bra ändå, hehe. Nu ska jag duscha efter en löptur! Peace och puss!
Dagbok | |
#1 - - Whalie:

och vi kommer ha så kuuuuuul! wohooooo :D

Upp