Katter, trötthet och tvånget att stanna hemma

Hej världen! Okej, some news. På mindre än 24 timmar lyckades jag och Kev förra helgen bli jourhem för två vackra katter: Jussi och Selma. Två små keliga godbitar som vi hoppas vi får ha i vår lilla lägenhet ett bra tag framöver. Det finns något särskilt med att komma hem till husdjur efter en lång dag. Som ni ser på bilden så är katterna endast måttligt förtjusta till skillnad från mig och Kev som är over the moon.
 
Annars rullar plugget på. C-uppsatsen är uppstartad, sista veckan på Lösnummer pågår för fullt och jag är trött som en kratta varje dag jag kommer hem och landar i soffan. Det är inte ens rolig trötthet heller, bara total utmattning i kropp, främst käke och huvudet. Det skadar då inte att ha två små lurvbollar som lägger sig och spinner i knät.
 
I och med allt arbete med uppsatsen så ska jag försöka hålla mig hemma de kommande månaderna till jul. Har varit hem till Hallsta och Västerås sju (!) helger i rad nu och det börjar bli riktigt långrandigt att trängas på tåget med andra fredags- och söndagspendlare. Så jag uppmanar alla, ja ALLA, vackra Hallsta- och Västeråsbor att komma och hälsa på mig och Kev. Kom igen, det blir kul! Vi har katter, veganmat och brädspel.
Dagbok | |
Upp