Veckorutinen slaktas av Örebro Uni

Hej världen! Om ni klickar på den vackra bilden så kommer ni erbjudas en låt som perfekt sammanfattar sinnestillståndet som jag förstår att titeln på detta inlägg ger er.
 
Jag är hemskt ledsen över att informera er om att mina veckosammanfattningar inte kommer fortsätta. Skälen till detta är 1) Filmprogrammet på Örebro Universitet kastar runt mig som i en torktumlare med hundra teorier, 50-sidiga uppsatser, 12-sidiga PM, tentor och som grädde på moset så ligger Lösnummer och en delkurs på Linné-uni tillsammans och skvalpar. Bara roliga saker att plugga, men mycket för en liten 22-åring som bara vill sova framför Netflix. 2) Som resultat av alla studier är inte mitt liv så spännande. Jag kan bevisa det med alla 100-tals kronor jag spenderat på Espresso House med Sofie, min kurspartner in crime. Ni kan även fråga min sambo som tillsammans med mig spenderar alldeles för mycket pengar på färdigmat och för mycket tid framför en skärm eller två. Ni kan även fråga min Bee eller min syster som bara får höra mig gnälla över lärare och att jag inte har nog med tid att sova. Och 3) för att jag skäms så grovt över att ta upp kameran hit och dit, fast jag borde för att visa mina barnbarns barn om hur cool gammelgammelfarmor var på den goda tiden. Nåväl.
 
Jag tänker att jag ju ändå kan titta in när jag har tid och dela med mig av det aktuella osv osv. Just nu sitter jag med mitt superlånga hår och dricker kallt kaffe och översätter för den där hemsidan jag nämnde för några veckor sedan. Om någon timme ska Kev och jag cykla ner för minidejt med gratis bio och Paolo's pizza! C-uppsats kursen började idag och jag är trött. Har köpt Blutjuice som jag ska börja hutta för att få i mig mer järn så jag slutar vara så trött hela tiden. Hela veckan ska jag plugga loss och i helgen ska jag och Kev ta en dag i Stockholm och sen ska jag slagga hos min syster med Bee för att nästa morgon besöka en brunch i Hallsta. Livet rullar på.
 
Och under de två missade veckorna jag inte skrivit om kan jag bara säga att jag har gjort lagom lite. Pluggat men även hunnit besöka hunden, familjen och andra familjen två gånger. Haft hit min kvinna (som jag IDAG upptäckte att hon kapade min blogg för typ en vecka sen!) för en afton på Gustavsvik och jag har även varit på en tapasafton för att fira fina Mariel. Ja, ni ser. Livet rullar på i full fart och samtidigt som allt går fasligt fort så går det knakigt sakta. Jag vet inte, här kommer lite bilder:
 
Dessa glada tjejer hade ingen aning om hur missnöjda de skulle vara efter visningen av Maze Runner: Scorch Trials. Ingen aning alls.
 Jag behöver inte säga så mycket. Jag älskar min pappa.
 
Världens sötaste katt. Men också världens drygaste skönsångare som konstant väcker mig hemma hos Ovesson. Men vi är bästisar ändå. Buzz Lightyear liksom.
 
 Andra familjen en fredagsnatt.
 
 De sexiga FaceTime-samtalen fortsätter. Vi har bland annat väntat på en blodmåne tillsammans. Snygga osv.
 
 Hur vi, den dynamiska trion, alltid ser ut. Typ. Särskilt när vi är tillsammans vid frukostbordet. 
 
 Vardagsmys <3
 
 Och i slutändan.
Dagbok | ledsen, prayforclarie | |
Upp