Vecka 37 & 38 also known as KAOS

Hej världen! Okej, kaos får det att låta överdramatiskt. Och jag vill inte vara den som är den, men dessa veckor har, samtidigt som det varit fyllda med underbart liv, också varit rent utsagt förargelseväckande. Utan att gå in på för mycket detaljer vill jag bara nämna att jag har kaosat med humör, piller och fan och hans moster. Jag har gått sönder och jag sitter och försöker at the moment bara pussla ihop det som är bra med att vara Clara. Vilket är massor, så jag tänker inte klaga som en kränkt myra. Men (!) jag vill ha ut det i universum: det suger att vara människa ibland. För man måste prestera prestera prestera, men man stannar så sällan upp frågar sig själv vem man gör saker för. Svaret är allt för sällan "mig själv", och till motsats från en viss individ jag känner, så tror jag stenhårt på att livet blir bättre och andra runt mig mår bättre om jag mår bättre. 
 
Jag är många saker just nu. Överdramtisk. Sur. Besviken. Arg. Ändå glad. Livet är en fantastisk sak, men ibland kan man vara så himla dålig på att uppskatta det och vara glad över det man har. Man är istället inställd och sur på det negativa och allt pissigt som KAN ske. Helvete säger jag till det. "Det får gå precis hurihelvete det vill". Min arm ringer sannare för varje dag som går.
 
Men kära nån tänker ni. Clara, vart är dina FANTASTISKA fotokollage som sammanfattar varje vecka i ditt FANTASTISKA liv?! Jag förstår att ni undrar. Ni ska få några bilder med lite kursiverad text under. Men jag tänkte istället snabbt sammanfatta veckorna nedan:
 
Vecka 38: Fikade med Maria, såg fantastiska Gone girl med Sofie, pluggade till fördärvelse, hade seminarium och föreläsning och Lösnummers första möte för året, åkte till Västerås över helgen, firade Bee med Frank-middag, Bistro-middag och kramar, var på tacofest hos Nattiz och rullade hem med en egen bil fylld med mat från Axefood i söndags.
 
Vecka 39: Plugg plugg och plugg med redovisning på torsdagen med Amanda och Jenny, glasskväll, egen bil för en vecka som tog oss överallt och till Marieberg och Ikea för shopping, firade mamma med nytt rum på hennes födelsedag, kaosig fredagsnatt, ljum och vacker kulturnatt och en söndag med min andra familj på golvet i vår lägenhet framför Emmy-galan. Sömnbrist är nyckelordet för veckan och in the end of it all, Clarie is not amused. Clarie is instead quite confused.
 
Jag har väl nämnt hur duktiga jag och Bee är på vårat distansförhållande? Vi har nu infört en ny rebuslek där man gissar filmtitlar som gjorts av emojis. Det tog henne en hel dag att lista ut att en bil stod för filmen Drive. Frustrationen var påtaglig över sms. 
 
 Plugg ser så mycket coolare ut i sepiatoner med en Starbucks i förgrunden.
 
 Återigen en visuell representation av hur uttråkad jag kan bli när jag studerar för mycket teorier (vilket är allt jag gjort dessa veckor).
 
 En vegansk brunch. Lila blomkålsmos. Frågor på det?
 
Fina andrafamiljen på Frank med födelsedagsbarnet.
 
Vår fina somelier (?) tog en selfie.
 
 Självfallet skulle födelsedagsbarnet skämmas ut med en brinnade drink.
 
 Älskar den bruden alltså. Så jäkla hårt.
 
 Vi körde en dubbel då vi dagen efter tog fet middag och hundra drinkar på Bistrogränden. Huvudvärken och en missuppfattning av att lördag var en söndag, var oundviklig.
 
En inte alls creepy bild på de finaste jag vet. Jag tittar inte alls på dem när de sover.
 
 Det bästa med att vara student är hur mycket fika man lägger på "plugg-mellis" och hur sexig man ser ut när man konsumerar den.
 
Min sexiga sambo och jag.
 
Min sexiga syster och jag.
 
 Mammas sexiga rum och Kev.
 
Och som grädde på moset: fem individer som är måttligt roade av Emmy-galan 
 
Dagbok | |
Upp