En klumpsumma av livsnjuteri (aka detta kan vara den konstigaste titeln jag satt på något inlägg ever)

Hej världen! Frågor om denna långa bild som fult inleder mitt blogginlägg? Enda bilden jag har tillgång till då min mac är full så jag tager vad jag haver? No? Good.
 
Hej igen! Det slog mig helt plötsligt att det ä tisdag idag, en hel vecka har nästan löpt förbi mig utan att jag lagt särskilt mycket eftertanke på det. Och det är ju lite läskigt. Jag menar, jag försöker särskilja vad jag gjort dessa dagar men de känns nästan som en skumt formad klump i mitt minne. Vilket jag tror är bra! Jag har nämligen rotfäst mig i min tillfälliga hemort Tyresö för att i april månad suga in all Stockholmslukt jag kan. Jag flyttar ju ändå härifrån om två tre månader och hur ofta kommer jag få chansen att bo i Stockholm under en vår? Nämen precis, ni förstår ju!
 
Så under dessa dagar har jag varit frivilligt rotad i Tyresö. Förra veckan blev det inte så mycket tid på praktikplatsen då jag fick ett slag av magproblem och krämpor, så jag har befunnit mig mycket hemma och kurerat mig, lapat sol när det funnits möjlighet och läst ut Marisha Pessls Nattfilm. Jag och sambo Sofie har även sett färdigt Making a murderer och har nu påbörjat spontana filmkvällar tillsammans. Har lagat en del mat, storhandlat och ätit alldeles för mycket skräp. Jag har dock haft lite fina avbrott i denna rotade vardag som kom i form av en bästa vän. Hon kom i fredags, vi gjorde stan, fikade enorma bakverk, lagade kycklingtacos, drack vin, tittade på How to get away with murder och gick på bio med Amanda och Sofie (Batman vs Superman, allt du behöver veta vad jag tycker finns i denna recension). 
 
Men det har varit alldeles utmärkt med denna klump av dagar för jag känner att jag börjat blivit extremt utvilad, så pass till den grad att jag knappt kan komma upp på morgonen för kroppen är så avslappnad och go. Jag älskar det! Och jag är pumpad med energi för den fortsatta veckan är fylld med en eller kanske två besök hit, men även en tripp hem till en viss Ovesson som har fyllt år. Han skall självfallet firas med en spelnatt, finns inget annat att tala om. 
Dagbok | |
Upp