Första dagen år 2016

Hej världen! Det är dagen efter 2015's sista dag och jag befinner mig i soffan framför Netflix. Det enda rätta, som ni förstår. Kan även tillägga att filmer som The Martian och Ex Machina har tittats på och skräpmat så som pizza har konsumerats. Med sällskap i form av Kev och hans bästa Bastian har den 1 januari 2016 varit ypperlig, nästan i närheten av perfektion.
 
Gårdagen spenderades med dessa ljuvliga individer, Sofie och Perrine, tillsammans med några fler utbytesstudenter i en korridor i Tybble, Örebro. Plockmat och drinklekar var ett faktum innan bussen förde mig till Örebro slott där jag ringde in det nya året med Kev, Bastian, Amanda och Johnny. Därefter blev det kaffe på Subway och sedan nattbak i form av Subwaykakor innan vi somnade gott klockan 04:00. Tidigare under gårdagen vaknade jag och Kev hos Ovesson efter en afton av fejknyår (vilket var självklart då det är första året på fem år som vi inte spenderar nyår tillsammans), fikade med Elle på tågstationen och vilade snabbt i vår underbara tysta lägenhet innan Bastian anslöt sig och nyårsfirandet började.
 
Himla bra start på det nya året. Sitter och funderar på några lätta nyårslöften som jag kan tänka mig att hålla. De klassiska som "se mer film" och "fota mer" ringer sanna och lockande men det bästa kommer nog direkt från spirit animal Ernst själv:
 
Dagbok | |
Upp