...och på måndag blir jag stockholmare.

Hej världen! Vart ska jag börja? Är inne på min andra vecka på min praktikplats Folkets Hus och Parker där jag praktiserar som projektledare för en konferens som ska hållas i oktober. Jag trivs som fisken i vattnet med eget kontor, flexiga arbetstider, roliga diskussioner med arbetskamrater och, som grädde på moset, så finns det en ambition om att behålla mig längre än min praktikperiod. Det värmer så varmt och uppgifterna är så givande att jag inte kan låta bli att skutta högt och spralligt när jag tänker på framtiden och alla möjliga kulturella arbetsplatser jag kommer kunna söka mig vidare till. Är riktigt lycklig.
 
Lånar för tillfället en lägenhet mitt i centrala Stockholm den här veckan. Spenderar dagarna på kansliet vid Mariatorget och vandrar hemåt genom Gamla Stan varje eftermiddag och myser av att känna sig som en stockholmare. Har fått dille på poddar som Throwing Shade och Alex och Sigges pod, som jag lyssnar på när jag vandrar längs gatorna. Ringer frekvent och pratar bort tiden med familjen, Kev och mina andra människor och överkonsumerar äpplen. Ska idag fika med Amanda klockan 18 vid Hötorget. Och på måndag flyttar mina saker till lägenheten i Tyresö där jag ska bo med Sofie i 5 månader.
 
Tråkigt nog ska jag och Kev bli särbos under detta halvår. Men vi har gjort det bästa av situationen. Han följde med mig till Stockholm i söndags och vi vandrade runt, åt mycket gott och gick på bio. Innan dess, hemma i Örebro, myste vi loss med serier som Welcome to Sweden och den vidriga tredje säsongen till Heroes. Lagar god mat, pussas mycket och bara är nära varandra. Vaknar till kaffe i sängen och pratar bort hela morgonen medan vi kramas.
 
I måndags hämatde mamma och pappa mina möbler och grejer, så vi bjöd dem på mat. Har träffat familjen en hel del då jag för någon helg sen åkte hem och mös med min mor, syster och Erik en afton. Den lördagen gick jag och Beatrice på Hammarteaterns improföreställning och dagen efter träffade jag Elias för en snabb fika innan föreställningen av Västeråsrevyn som pappa är med i, bland annat. Min syster fyllde år förra onsdagen så jag träffade släkten. Sov hos Ovesson i torsdags men två sjuka individer, men somnade ändå gott och frisk till Sveriges Mästerkock i deras soffa. Åt middag med Johanna, sprang in i Stina, överraskade Nattiz med ett litet snabbesök. Hann träffa Maria innan hon flyttade till London förra måndagen. Dessutom hann damerna Amanda och Sofie komma och sova hos mig dagen innan opponeringen på våra c-uppsatser. Så de är reviderade och inskickade nu och vi håller alla tummar för godkänt. Distanskursen i filmkritik är färdig också.
 
Kära nån. Blir helt trött när jag skriver det här, man hinner mycket på nästan två veckor. Kasta även in en hel del tid spenderad på SJs tåg mellan Örebro och Stockholm så förstår ni nog min trötthet en del. Men mår så himla bra. Dock mår man ju som bäst som bilden där uppe, i sängen med kaffe och bok och en Kev som sover vid ens sida. 
 
Imorgon kommer Elle till Stockholm, på fredag plockar jag med mig Ovesson-klanen till Örebro för en sista spelkväll där. På lördag blir det teater och vin i Hallsta med några fina tjejer och på söndag blir det heldag med bästa Beatrice. Och på måndag blir jag Stockholmare. Puh. 
Dagbok | |
#1 - - Nattiz:

Woho!!!! All lycka till dig min fina fina vän <3

Upp