Vad blev väl en lördag med uppsatshelvetet?

Hej världen! Fick ett sådant rude awakening idag. Vaknade av ett mejl från vår kära uppsatshandledare som löd att han ville ha uppsatsen färdig senast inatt (!!!!). Underbart att vakna till. Verkligen. Älskar mina lärare såååå mycket. Så pass mycket att jag nog ska ge dem en kotte när jag tar examen. Jävla get.
 
Nej men jag är inte bitter. Klockan är bara två på natten till söndag, jag och Sofie blev tvugna att ställa in vårt biobesök (vi skulle se Joy med vår favvis, J-Law) och ögonen är fyrkantiga av 12 timmar skärm och nacken är stel av gampositionen jag har min nacke i. MEN VEM KLAGAR? Inte jag. Ser ni inte hur glad jag är på bilden. Åh, visar alldeles UTMÄRKT mitt sinnestillstånd.
 
Dagen var ju inte helt åt pipsvängen. Innan Sofie kom med pick och pack (kvinnan ska slagga här i dagarna fem) klockan 14-ish småstädade jag lägenheten, tittade på massa serier (The Mindy Project och Supernatural) och lagade pasta med portabellosvampsås. Så vem klagar, EGENTLIGEN. Inte jag nej. GUD nej. Som en solstråle. SOLSTRÅLE GOD DAMN IT.
 
Var verkligen så grinig och spänd idag att jag tog en skållande dusch. Brände bort sorgen av en förlorad lördag. Hemma i vackra Örebro med fina singlande snöflingor utanför fönstret. Men VEM KLAGAR?! Inte jag. Vi hann ju också se en fantastisk Sherlock special.
 
Så okej.
 
Jag ska sluta klaga. Så fort jag blir färdig med uppsatsen för då blir det sovmorgon på en LEDIG SÖNDAG. Okej. Nu är jag glad igen.
Dagbok | |
Upp