Vi alla förtjänar dagar av absolut ingenting

Hej världen! Kan vi inte bara erkänna det för varandra och för oss själva: ibland måste man få ha groteskt oproduktiva dagar där man inte lämnar sin pyjamas eller tittar sig i spegeln, där man inte bäddar sängen för man tar konstanta tupplurar och där man äter vad som faller en in och tittar på exakt vad man vill. Tycker det borde vara en mänsklig rättighet att ha dagar av absolut ingenting i sin kalender. Om jag minns det rätt så finns det tydligen forskning som faktiskt visar på att man ska ha MINST en dag i veckan där man inte gör något för det är bra för ens hälsa. Herregud. I'm in luck, kommer leva tills jag blir 200.
 
Onsdag morgon och förmiddag smed jag och Sofie på det sista i uppsatsen, framsidan och sidobrytningar och fan och hans moster. Efter Sofie packat väskorna och tagit sig hem mot sitt Kalmar facetimeade jag med Bee och hade intensiva diskussioner om filmen Joy, bland annat, och planerade helgen en del. När samtalet var slut föll energin från kroppen. Spenderade resten av min onsdag på rygg framför småserier och ibland kramandes med Kev. Blev bara en sån där dag när man var helt fricking slut. Skyller det inte på något, tror bara att kroppen håller på att släppa anspänningarna inför flytt och uppsats och praktik. Hoppas jag i alla fall!
 
Torsdagen blev ju inte så mycket bättre. Sov alldeles för länge, vaknade och drack kaffe i sängen och pluggade bredvid en snarkande Kev. Vi dedikerade dagen till, ni vet, det här perfekta med att vara sambos. Låg och pratade om allt: film, musik, livet, den kommande flytten till Stockholm, framtiden, dåtiden och vad vi ville äta och titta på. På aftonen delade vi på en Ernst-flaska med vin framför Heroes och Fargo. Det här är verkligen en sammanfattning av mina absoluta favoritdagar: de som spenderas med Kev i pyjamas.
 
Idag är en ny dag, fredag, och ännu en helg i Hallsta och Västerås har påbörjats. Tog bussen i morse vid halv tio till Västerås och sitter nu på Espesso House och ska snart möta upp Philip för lunch. Resten av helgen blir det teater och mer teater, och självklart lite familj och vänner-mys. 
Dagbok | |
Upp