Att bland annat dissa Ulrik Munter för jag var hungrig och ville hem, snyta en flagga, se på konst osv osv

Hej världen! Alltså, jag och mina selfies. De bidrar till världen, förstår ni inte det? Ännu en charmant bild på mig till Googles sökmotor där min framtida anställare förbryllat kommer hitta en enorm summa selfies och klia sig lätt i hårbotten. "Why did we decide on this girl again?" Anyway.
 
Droppen symboliserar mitt snor. Om vi ska vara mer exakta så borde den vara röd för att symbolisera mitt näsblod. För jag har varit täppt och snuvig i vad som känns som 10000000 dagar nu men inget hjälper. Och när jag snyter mig ser det ut som kinesiska flaggan i näsduken. Mamma föreslog allergi? Har björkarna börjat komma än? Anyway.
 
Så vad har hänt sen vi sist sågs? Ehm. Jo! Jag fick massa gratisbiljetter till guldbaggehelgen på Filmets Hus borta vid Karlaplan så i lördags tog jag lite me-time och gick och såg deprimerande 'Min Lilla Syster' och ännu mer hyperdeprimerade 'Efterskalv'. Den ena med Amy Diamond, den andra med Ulrik Munter, varför inte säger jag? Fun fact, råkade totaldissa Ulrik Munter som kom in efter filmen för att intervjuas. Jag var hungrig och ville hem och äta grönsaker dränkta i sås, så jag råkade gå förbi honom i en tajt korridor på väg ut från biografen och "grace'a" honom med min axel. Tänker aldrig tvätta den igen <3
 
Hängde med min mamma på söndagen också. Vi var väldigt kulturella, åkte upp flera våningar i en mystisk flyttbar hiss och tittade på konst. Titta själva:
 
Vi kläckte ur oss högt kontroversiella kommentarer som "den där var ful" och "den där var lite rolig". Skakade om konstvärlden med vår kritik. Vi åt också gott på kulturhuset, hetsfikade och sprang till tåg tillsammans. Mycket romantiskt och kulturtantigt med min finaste moder.
 
Innan dess var det torsdag och fredag. På torsdagen repade jag intensivt i fyra timmar. Denna bild är en representation av mitt och Beatrices sinnestillstånd:
 
 
Gissa vilken macka jag är! Tips: jag var inte glad.
 
Annars har det varit måndag och tisdag på praktiken. Jag har gått på en mindre bra konferens om svensk kvalitativ film som inte hann handla om kvalitativ film utan istället handlade om att marknadsföra chips typ. Bidrog mycket till mitt liv. Har dessutom väldigt professionellt bett om sammanlagt 300 000 kronor för att jag kan (och måste). Jag och Sofie har börjat titta på Hannibal, vilket var dumt, för nu smakar min lyxiga proscioutto lik. Såg färdigt Seinfeld och var otillfredställd. Har städar, tvättat, badat fem gånger. The us-. 
 
Men ja. Det var väl det. Det vanliga. Ska nu slå en pling till karln innan jag somnar och får en tung bok i ansiktet. Fortsätta drömma drömmar om Sigge Eklund osv <3
Dagbok | |
Upp