Påskhelgen 2016!

Hej världen! Påskhelgen detta år har kommit och gått. Jag måste säga att jag nog aldrig har haft en så... o-ortodox(?) påsk i hela mitt liv. Jag menar, inga ägg som letades, knappt någon traditionell påskmat och inte så mycket släkthäng. Fått en rejäl dos familj dock, då huset i Hallstahammar var samlad med full trupp (dvs mor, far, Elle, jag, Erik, Kev och Ebba) och vi har delat frukost och ett okristet högt antal kaffestunder tillsammans. Men det har varit skönt, vädret har varit ljumt och massa godis införskaffades ändå. Så den här påsken få absolut fem ägg av fem möjliga.
 
Jag kom hem på onsdagskvällen och mös med min fader och SVTplay. På torsdagen var det full rulle. Träffade fina Sara och hennes ljuvliga mops Petter för första gången, gick en promenad med Elias, repade på teatern och delade pizza- och filmmys med Philip hemma hos honom i Kolbäck. På fredagen blev det heldag med familjen och godis innan jag klockan 17 rörde mig till Västerås för minipåskmys med andra familjen Ovesson. God mat, lapp i pannan och upplockning av min snygga Kev på kvällen. Lördag var utformad som fredagen, men istället för fina Ovesson blev det först min fina släkt hos moster och morbror och sen en snabbvisit hos Kevs föräldrar. Klassisk påsk säger jag!
 
Söndag och måndag fick jag spendera i hemmet i Örebro med min sambo, kock och livs kärlek framför serier som Netflix's Love (rekommenderar starkt), Walking Dead, lite Modern Family och filmen Man of Steel. God mat lagades, konstanta kyssar och knappt lämna sängen med min finaste kille. Fulltankad på energi och kärlek, även fast jag var tvungen att gå upp klockan 05 idag för att ta tåget som jag sitter på nu. But all is well, längtar efter att få komma hem till lägenheten och sambo i Stockholm för en april i den blomstrande storstaden.
Dagbok | |
Upp