Humblebrag? Maybe... yes.

Hej världen! Det här var verkligen inte igår. Alltså me, you and the blogg. Som ni ser på bilden ovan så har jag inte ändrats särskilt mycket. Är fortfarande en liten kurvig, ofotogenisk, småögd liten smilfink som alltför ofta har en stor krullig boll på huvudet och trasiga skor.
 
Men sist vi sågs satt jag i mor och fars kök i Hallstahammar och sa "tjo tja visst ska jag uppdatera jämt hoolabandoola". Nah. Fuck that shiet. En del har ju hänt sen sist. Vi kan ju bara börja med bilden ovan. De två personerna bredvid mig är mina kollegor, barn- och ungdomscoacher anställda av Hallstahammars kommun, som tillsammans med mig och biblioteket och Kulturskolan sitter på Kulturhuset i Hallsta och försöker infusera (ord?) kultur i denna lilla bruksort. Jag är anställd som aktivitetsskapare (flummigaste rollen ever) och försöker hitta på grejer för barn och ungdomar i vår lilla kommun varje dag. Är fast anställd här till december och sen ser vi vart vi tar vägen.
 
Jag och Kev är fortfarande bosatta i Örebro, i den bästa lilla lägenheten ever, på Fredsgatan nära slottet. Kev har tagit examen och extraknäcker som DJ och servitör på Boulebar på våningen under oss. Jag pendlar till Hallsta i veckan med min lilla volvo (Baby Brutus the first in his name), min första bil! Jag extraknäcker även på SF i Örebro och umgås friskt med fantastiska individer både i Hallsta och Örebro dygnet runt.
 
Så jag hänger egentligen fortfarande i mammas och pappas kök som sist. Men kanske under lite andra förutsättningar. Är väldigt glad tho. Jobbar med det jag vill. Hänger med fantastiska individer, goda vackra vänner som gör att hjärtat sväller. Är så kär i Kev att jag kroknar. Det är sommar, vattnet är varmt. Jag kan sitta i mitt eget kontor och lyssna på Spotify för det här är ett kulturhus med supermysiga kollegor. Så glad. Inlägget är mest en humblebrag from me to me. Men tjolahopp, klart man ska OMFAMNA SIN LYCKA och värdera den högst av allt. Ikväll ska hela familjen grilla och dricka champagne. Imorgon ska vi fira Kev med fest i Örebro.
 
PUSS!!!!
Dagbok | |
Upp