Julen kom och julen gick

Hej världen! Som rubriken säger, julen kom och julen gick. Idag är det den 27 decmber och allt känns som vanligt efter julmagin som uppstår denna fina högtid. Jag och Kev befinner oss för tillfället på Coffeehouse by George (dock i Västerås, inte Örebro) och finner oss åter i pluggträsket. Vi fick ändå några fina dagar innan vi åter igen konsumeras helt av Örebros universitet.
 
De tre bilderna ovan sammanfattar ganska fint julhelgen. Vi kom hem till Hallstahammar i måndags, efter en helg av massa mat, plugg och julfilmer i Örebro, och gjorde allt det klassiska: fixade det sista med klappar, umgicks med våra familjer och Ovessons och åt och fixade massa mat och godis. Julafton kom med tre julklappsutdelningar, en biltur till Ramnäs och en ny bästa vän: Kevs kusin Nellie på första bilden. Jag sa att hon hade en fin prinsessklänning, två sekunder senare var jag hennes privata klätterställning. Massa fina julklappar och mycket skratt och värme som sipprade över till juldagen som spenderades med spel och cravings (som visas fint på andra bilden). En riktigt trött Clara denna helg men trött på helt rätt sätt. Har sovit i min gamla säng, gosat med Kevin och familjen i vårt mysiga vardagsrum (sista bilden) framför massa serier och film (som juldagen och annandag jul ska vara) och nu är vi här. Söndag. I pluggträsket. Kev åker hem för en dag och jag ska röra mig till Ovessons för en natt av mys och serier. Allt rullar på som det ska.
 
Vilket är helt underbart med tanke på vad årsskiftet kommer att erbjuda... Kryptiska Clarie over and out.
Dagbok | |
Upp